בריאות

טיפולי שיניים בטורקיה? זה מה שקרה לישראלים שחזרו משם

נתקלתם במודעה בפייסבוק על טיפולי שיניים בטורקיה במחירים מפתים, כולל חבילת תיירות? כדאי לבדוק טוב טוב לפני שאתם נענים. בקבוצת הפייסבוק "נפגעי טיפולי שיניים באיסטנבול" תוכלו להבין למה
מערכת ice |  17
רופא שיניים (צילום freepik)
אם גם אתם חולמים על החיוך המושלם וסבורים שבטורקיה תוכלו להשיג את טיפולי השיניים היקרים בפחות מחצי המחיר – קחו בחשבון שזה עלול לעלות לכם ביוקר רב. כך עולה מהתחקיר של אתר mako על הסיוט שעברו שם ישראלים רבים.
אחת המרואיינות בתחקיר סיפרה כי נתקלה בפייסבוק במודעה של סוכנות ישראלית בשם Medica Fly המטיסה תיירים ישראלים לטיפולי שיניים בטורקיה, במסגרת חבילת תיירות שכוללת טיסות הלוך-חזור, מלון VIP, ליווי ישראלי וטיפולי שיניים יוקרתיים. מנהלי הסוכנות שכנעו אותה שיש אחריות על הטיפול, שהם עובדים גם עם מרפאות בישראל ושילוו אותה בכל שלב כי הם דוברי טורקית.
אחרי ששלחה להם צילום שיניים שלה וקיבלה הצעת מחיר של 4,900 יורו עבור החלפת כתרים, הסתבר פתאום שצריך לעקור את כל השיניים ולעבור השתלת עצם, והמחיר עלה ל-12,300 יורו. באמצע הטיפול השני ההרדמה הפסיקה לעבוד, אבל הסוכנת הישראלית נעלמה ונרדמה ולא ניתן היה להסביר לרופא מה קרה. "צעקתי ובכיתי בטירוף", סיפרה, "הרגשתי הכול. עברתי שתלים על חי".
בשלב השלישי של הטיפול הרכיבו לה שיניים חדשות, אלא שלדבריה השיניים בכלל לא היו במידה שלה. בקשותיה להסיר את השיניים שגרמו לה כאבים לא נענו. "הכאבים רק מחמירים מאז שחזרתי לארץ", סיפרה, "נוצרו לי אפטות בכל הפה, החניכיים שלי מדממות ואני כמעט לא מצליחה לאכול. ירדתי 15 קילו, ואני לא יכולה לחזור לשגרה. החיים שלי נהרסו".
לטענתה, הסוכנות הישראלית השיבה לה שהמרפאה בטורקיה כבר לא קיימת ואין לה שום קשר אליה, תלונותיה לא נענו עד שלבסוף חסמו אותה בוואטסאפ. היא הגישה תלונה במשטרת טורקיה.
סיפורים דומים ניתן למצוא בקבוצת הפייסבוק "נפגעי טיפולי שיניים באיסטנבול" יש כיום יותר מ-4,000 חברים שחולקים את סיפוריהם. רובם ככולם מפנים אצבע מאשימה לעבר הסוכנים הישראלים.
חברת Medica Fly הגיבה למאקו לגבי טענות הלקוחה מעלה: "הגב' קיבלה הצעת מחיר שהתייחסה להחלפת צפויי זירקוניה. ההצעה התבססה על צילום ששלחה מישראל. הוסבר לה שמחיר הטיפול יכול להשתנות במידה ויידרשו טיפולים נוספים. בעת הבדיקות במרפאה עלה כי הגב' זקוקה ל-3 טיפולים. הגב' רובין סבלה מדלקות חריפות בכל הפה ולפיכך עלה הצורך בעקירה של כל השיניים, ניקוי של הדלקות, השתלת עצם והרכבה של 10 שתלים. הדבר היה כרוך ב-3 טיסות, 3 הסדרי לינה ויתר השירותים. טרם החלטתה לא נדרשה לשלם מאום. יתר על כן, הובהר לה כי במידה והיא לא מעוניינת בטיפול היא רשאית לחזור לישראל ללא כל תשלום כאשר הוצאות הטיסה והלינה ויתר השירותים יחולו על המרפאה. עוד נמסר לגב' שהעובדה שהיא מעשנת גורמת לה לנזקים וגם לטיפול. הגב' בחרה להתעלם מההמלצות הרפואיות".
"הגב' ביקשה להתייעץ עם בעלה ולאחר מספר שעות בחרו להתחיל בטיפול. בשום שלב הנציגה לא נרדמה, מעבר לכך צוות המרפאה מונה מספר רב של רופאים ואנשי צוות. בסוף הטיפול כתבה הגב' תודה מיוחדת לצוות על הטיפול המסור תוך שהיא רושמת 'כמה אני שמחה שזכיתי להגיע אליכם'". 
"בתאריך 2.3.2022 פנתה אלינו שהתפרים מפריעים לה. שלחנו אותה לד"ר יגאנה. בחודש דצמבר היא פנתה אלינו שוב ורכשנו עבורה כרטיסי טיסה ושהיה בבית מלון אקרה (מלון 5 כוכבים). היא לא הסכימה להגיע לבדיקה, ולאחר איומים חוזרים ונשנים כי היא יודעת את מקום מגוריהם של הוריי ושהיא תתבע אותי ושאני לא אוכל לחזור לישראל, ביקשתי ממנה לחדול וליצור עימי קשר דרך המייל. את הטיפול סיימה בחודש ספטמבר 2022. למעשה היא קיבלה ליווי צמוד לעשרות פניות שלה עד ליום 20.4.23. עמדנו ואנחנו עדיין עומדים לשירותה כמו לכל שאר לקוחותינו".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    בארץ מחירים יקרים מאוד
    מדינת החמדנים 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לקחת משכנתא כדי לטפל בשניים.
    סגור
  • 14.
    קורע רקטום
    מיצי אל תשפריציו 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא יותר פשוט לעשות בעזה, גם אפשר לשלם בשקל או בלירות מצריות. היתרון שכתרים יהיו מן החי לדוגמא שיניים שנעקרו מחמור ולא חומר אקרילי כמו בטורקיה. אגב פירוש המילה טורק=תחת. מה שציפתם שתחת יעשה?
    סגור
  • 13.
    אין ארוחות חינם ,לא לשכוח את זה (ל"ת)
    אלברט 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 12.
    תגובה מס 2
    מני עמדי 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתה צודק ומספיק שהיינו קונים לה כרטיס טיסה ומלון היא לא הייתה מתלוננת … והכל מתועד בווצאפ כולל איומים שאם לא אז אלך לכל גוף תקשורתי וכולל מגמתיות ומניפולציות בקיצור ככה זה שאתה לא נסחט באיומים חבל שמאקו רצו למכור צהוב על הגב שלנו במקום באמת לעשות תחקיר
    סגור
  • 11.
    שטויות
    אבי 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה כתבה יזומה של רופאי שיניים בישראל שסוחטים אותנו במחירים חסרי תקדים לכו לישון אני עשיתי שם ואשתי ומרוצים עד השמיים
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    אתם מגזימים לגמרי
    אבי 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא סוכן ולא עשיתי שום טיפול מני ונעמה אנשים מדהימים ישרים ואהובים על כולם המון מרוצים מהם ו הטיפול המסור שלהם אני נמצא בקבוצה שלהם וכן מדהימים והמון תודות
    סגור
  • 9.
    הכל בישראל זה בלוף מדינה של גנבים
    יאיר 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 3
    המיכשור בטורקיה ברמה מאוד גבוהה בזמן שבישראל רמה של סנדלרים
    סגור
  • 8.
    בחיים לא.....חףלא סומכת עליהם
    המגיבה. 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    טיפולי שיניים רק בארץ יקר אך בטוח!!!!
    סגור
  • 7.
    שיניים
    של 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    רופאי השיניים פה כמו מוסכניקים
    סגור
  • 6.
    גם בארץ יש רופאי שיניים גרועים
    רונית 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    7 2
    תלוי למי הולכים. הרופאים הטובים עולים ים של כסף. לטיפולי שיניים בטורקיה מגיעים מכל העולם. הכי קל להגיד רימו אותי בלי לציין אף פרט מזהה. נמשיך לעשות טיפולים בטורקיה, ולא אצל הרופאים בארץ.
    סגור
  • 5.
    כתבה ממומנת ע"י רופאי השיניים.
    ניר 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חבורה של שודדים. רק בטורקיה.
    סגור
  • לכו לכו לשונאי עשרא.. רק מציגים
    המגיבה. 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שהם אוהבים אותנוו.לא שכחנוו את המרמריס......
    סגור
  • 4.
    תתעוררו
    כמה ולמה צריךלגולל 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תפסיקו לעשות טעויות ולהשאיר חלקי שיניים אחרי עקירות.תעשומאת העבודה כאילו וקבלתם כסף פרטי.תעשו את העבודה מכל הלב ובמקצועיות.ולאמפחות חשוב משלמים כל כך הרבה מיסים למדינה,שגם הרפואית שיניים תיהיה כלולה בסל הבריאות מה קרה? אנשים בורחים מפה ,הלו אתם שמים לב????
    סגור
  • 3.
    גנבים
    חוני 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הזוי
    סגור
  • 2.
    יש משהו מוזר בכתבה
    חיים 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בפתיחת הכתבה נמסר על אלפי ישראלים שעושים טיפולי שניים בתורכיה ועל עשרות תלונות על החברה הספציפית הזו. עם זאת הכתבה מביאה רק מקרה אחד בלבד, בעוד שבד"כ בכתבות כאלו מביאים כמה וכמה מקרים כדוגמאות מייצגות. אז למי להאמין יותר לסיפור מתלוננת היחידה שהובאה בכתבה או לחברה שאף ידעה למסור תאריכים, שמות מטפלים ומאפייני הטיפולים?
    סגור
  • טיפולי שיניים בטורקיה
    ציונה 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזול עולה יקר
    סגור
  • 1.
    שניים בטוקיה
    חאן 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עשיתי שניים בטורקיה מלפני 7 שנים וכול העולם כולל את הישראלים נוסעים לטורקיה לנתוחים שונים הטורקים המנתחים הראשונים בעולם ובשניים אחרי שבישראל דפקו לי את השניים הכוונה הרופאים . הכתבה הזאת של הכתב פשוט זה שקר וכזב על הפרסום המחורבן בישראל שתמיד שיש שנאה לאזו שמדינה התקשורת השקרנית במדינה מתחילה להפיע דעתה בשקרים. תהיה קודם ברמה של טורקיה
    סגור