בריאות

מהפכה רפואית: חיסון חדש מבטיח להילחם בסרטן העור

חברת התרופות "מודרנה" הכריזה על פיתוח חיסון ניסיוני ביחד עם חברת התרופות "מרק" נגד הסיכוי לחלות שוב בסרטן העור
מערכת ice | 
חברת מודרנה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של חברת moderna)
חברת התרופות מודרנה וחברת התרופות מרק פיתחו חיסון ניסיוני בטכנולוגיית mRNA נגד נגד סרטן העור. על פי הדיווחים, החיסון מפחית את הסיכוי לחלות שוב בסרטן העור הקטלני ב-44%.
ג'פרי וובר מהמרכז לחקר הסרטן "לנגונה פרלמוטר" באוניברסיטת ניו יורק אומר כי: הוספת חיסון סרטן מותאם אישית המבוסס על טכנולוגיית mRNA הפועלת להגברת התגובה החיסונית, עשויה להאריך את פרק הזמן ללא הופעה חוזרת של הסרטן ולהפחית את הסיכוי למות כתוצאה ממנו.
תוצאות הניסוי בחיסון הוצגו בכנס של האיגוד האמריקאי לחקר סרטן שהתקיים לאחרונה באורלנדו למרות שחלק מהממצאים שלו פורסמו על ידי שתי החברות כבר בחודש דצמבר האחרון. החיסון מותאם לכל מטופל ומבוסס על ניתוח שיעשו לכל גידול סרטני לאחר שהוסר מגוף החולה.
בכך, החברות מבקשות להכשיר את המערכת החיסונית ולאמן אותה על מנת שתזהה ותתקוף מוטציות ספציפיות בתאים הסרטניים. כך לדוגמה, תרופה אחרת של חברת מרק, "קיטרודה" נועדה לפגוע בחלבון שמסייע לסרטן לחמוק מתגובת המערכת החיסונית.
בניסוי, משתתפים גברים ונשים עם סיכון גבוה לחלות שוב בסרטן העור. תוצאות הניסוי מוצלחות. מבין 107 משתתפים שקיבלו גם את החיסון וגם את התרופה, אצל 24 מהם הסרטן חזר לאחר שנתיים לעומת 20 מבין 50 שקיבלו רק את התרופה של מרק ללא החיסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה