בריאות

מודרנה מבטיחה: עד 2030 נייצר חיסון נגד סרטן ומחלות לב

ענקית התרופות מקווה לייצר שורה של חיסונים מצילי חיים עד שנת 2030. בכיר החברה ציין כי ההתקדמות בטכנולוגיית RNA מאז התפרצות הקורונה סייעה לפריצת דרך לחיסונים חדשים
מערכת ice | 
חברת מודרנה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של חברת moderna)
יצרנית התרופות מודרנה מקווה לייצר קו חדש של חיסונים מצילי חיים נגד סרטן, מחלות לב ועוד, עד שנת 2030. כך הצהירה אתמול (שני) החברה.
ראש תחום הרפואה הראשי של מודרנה, ד"ר פול ברטון, אמר ל"גרדיאן" שהוא סמוך ובטוח שהחיסונים הללו יהיו מוכנים עד סוף העשור, והוסיף שמודרנה יכולה להציע אותן תוך חמש שנים בלבד. הוא ציין כי ההתקדמות בטכנולוגיית RNA או mRNA, מאז תחילת מגיפת הקורונה, הובילה "תור זהב" לחיסונים חדשים.
"אני חושב שמה שלמדנו בחודשים האחרונים הוא שאם אי פעם חשבת ש-mRNA נועד רק למחלות זיהומיות, או רק לקורונה, הראיות כעת הן שזה ממש לא המקרה", אמר ברטון לגרדיאן. "אפשר ליישם את זה בכל מיני סוגי מחלות; אנחנו עובדים על חיסונים לסרטן, מחלות זיהומיות, מחלות לב וכלי דם, מחלות אוטואימוניות.
 
מחקרים על זריקות לאותם מחלות הראו "הבטחה אדירה", הוסיף. הדברים של ברטון מגיעים בזמן שמודרנה מנווטת את ההצלחה שלה לאחר הקורונה, אז החברה מקיימברידג', מסצ'וסטס, הפכה לשם דבר עבור טכנולוגיית ה-RNA שלה, המלמדת תאים אנושיים לייצר חלבון שמתחיל תגובה חיסונית נגד מחלות.
ברטון הדגיש את החיסון המותאם אישית לסרטן של מודרנה, זריקת mRNA מדוברת מאוד שפותחה כדי להתמקד בסוגי גידולים שונים. ברטון אמר לגרדיאן שהחיסון יהיה "יעיל ביותר" ו"יציל מאות אלפי, אם לא מיליוני חיים".
ברטון גם הדגיש את יכולתו של ה-RNA להתמודד עם מחלות נדירות ללא טיפולים זמינים עדיין. טיפולי mRNA אלה עשויים להיות זמינים בעוד עשור מעכשיו, הוא אמר. "אני חושב שיהיו לנו טיפולים מבוססי mRNA למחלות נדירות שבעבר לא היו ניתנות לרפואה, ואני חושב שבעוד 10 שנים מהיום, נתקרב לעולם שבו באמת תוכל לזהות את הגורם הגנטי למחלה, ובפשטות יחסית, תטפל בזה באמצעות טכנולוגיה מבוססת mRNA", אמר לגרדיאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה