בריאות

"צפוי להגיע גם לישראל": הזן המדבק ביותר של אומיקרון בדרך

במערכת הבריאות עוקבים אחרי זן מדבק במיוחד של הנגיף שעתיד להגיע גם לישראל: "אף שאין כרגע חשש ממחלה קשה בעקבות הווריאנט, בהחלט צריך להמשיך לעקוב אחר השפעותיו העולמיות".
מערכת ice | 
נגיף הקורונה (צילום freepik)
ישראל בכוננות ספיגה. תת הווריאנט החדש של זן האומיקרון הידוע בשם XBB.1.5, מעורר דאגה גדולה בארגון הבריאות העולמי שעוקב בדריכות אחר קצת התפשטותו המהירה לאחרונה. הזן כבר הגיע לחלק ממדינות אירופה ובצפון מזרח ארצות הברית והוא מהווה את רוב ההדבקות מקורונה.
בארגון הבריאות מזהירים כי זהו האומיקרון המידבק ביותר: "בשבועות האחרונים התגברו הדיווחים על אשפוזים ולחץ על מערכת הבריאות, בייחוד באזורי חצי הכדור הצפוני, בהם מסתובבות גם מחלות בדרכי הנשימה, כולל שפעת", אמר ביום רביעי מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס.

פרופ' סיריל כהן, ראש המעבדה לאימונותרפיה באוניברסיטת בר אילן, התייחס לנתוני המגיפה: "זה מטריד, כרגע ישנן שתי משפחות של אומיקרון השולטות בעולם – BA2 ו-BA5. בישראל רוב הזנים שייכים למשפחת BA5 כמו למשל BQ1. במקביל, אנחנו רואים התפשטות של תתי ווריאנטים של BA2 בארה"ב. ה-XBB הוא בעצם סוג של קומבינציה: יש לו שני 'הורים' – BA2.10 ו-BA2.75. לפי ההערכות – שני אלה הדביקו אדם אחד, והשילוב הזה יצר אצלו את הזן המדובר XBB.1.5".
כהן חושש מהגעת הזן לישראל:. "בצפון מזרח ארה"ב הנגיף חצה את 70% מסך ההדבקות, ורואים שהוא מתפשט גם באנגליה, צרפת ובהודו. זה בהחלט נתון שמעיד על קצב הדבקה גבוה. הוא יגיע בקרוב לישראל, אם לא הגיע כבר, אף שאין כרגע חשש ממחלה קשה בעקבות הווריאנט, בהחלט צריך להמשיך לעקוב אחר השפעותיו העולמיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה