בריאות

מומחים מזהירים: זו הדיאטה שמסכנת את הנוער

על פי הממצאים, הדיאטה הזו שדוגלת בצום רציף של מעל לשמונה שעות לפחות תורמת בעיקר להתפתחות של הפרעות אכילה והתנהגות בריאותית לא תקינה בקרב בני נוער מכל המגדרים
מערכת ice | 
הרזייה מתחילה במוח (צילום freepik)
אחת הדיאטות הטרנדיות ביותר בשנים האחרונות היא דיאטת הצום, על כל סוגיה ותנאיה. מומחים רבים גילו לדיאטת צום יש מספר יתרונות בריאותיים וכי היא מסייעת משמעותית להורדה מהירה במשקל. אבל, סקר חדש מאוניברסיטת טורנטו בקנדה חושף את הצד האפל של הדיאטה הקשוחה הזו.
על פי הממצאים, הדיאטה הזו שדוגלת בצום רציף של מעל לשמונה שעות לפחות תורמת בעיקר להתפתחות של הפרעות אכילה והתנהגות בריאותית לא תקינה בקרב בני נוער מכל המגדרים. הסקר איגד את תשובותיהם של 2,700 בני נוער ומצא שנערות צעירות שביצעו את הדיאטה יהיו בעלות נטייה למרתון אכילה והפרעות הכוללות הקאות. כמו כן, על פי הנתונים שני המינים עלולים לפתח הרגלי התעלמות קיצוניים למדיי.

כמו כן, התברר כי הדיאטה נפוצה למדיי בקרב בני הנוער. 47% מבנות הנוער, 38% מבני הנוער ו-5% מנוער שמגדיר עצמו כטראנסג'נדר או כלא משויך לאף מגדר אמרו כולם כי הם ניסו את הדיאטה לפחות 100 ימים ברציפות בשנה האחרונה. 
על פי עורכי הסקר, מדובר בנורת אזהרה גדולה עבור מומחים שממליצים לנוער לנסות את הדיאטה כדיי להוריד במשקל, במיוחד לאור העלייה החדה בהפרעות אכילה בקרב שכבת הגיל הזו החל מתקופת הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה