בריאות

תכינו את המסכות ובדיקות האנטיגן: הקורונה חוזרת לגל נוסף?

התפרצות חמורה של הנגיף בעיר גואנגז'ו שבדרום סין, בתי ספר בשמונה מתוך 11 מחוזות בעיר העבירו שיעורים מקוונים עבור רוב התלמידים החל מיום חמישי. לא היה ברור מיד באיזו מידה ההגבלות העסקיות האחרונות השפיעו על יכולתם של המפעלים לפעול.
מערכת ice |  2
חיסוני קורונה (צילום pixabay, Magma Images)
מגפת הקורונה חוזרת בקצב גבוה בבירת מחוז גואנג-דונג עתיר הייצוא של סין, מה שמעלה חשש לפגיעה נוספת בכלכלה הלאומית. בתי ספר בשמונה מתוך 11 מחוזות בעיר גואנגז'ו העבירו שיעורים מקוונים עבור רוב התלמידים החל מיום חמישי. בימים האחרונים, חלקים נוספים בעיר הורו לאנשים להישאר בבית, ובתי עסק לא חיוניים לסגור.
"כפי שהדברים נראים, קשה לדעת אם גואנגז'ו תחזור על החוויה של שנגחאי באביב השנה", אמרו הכלכלן הראשי של נומורה בסין, טינג לו וצוות, בפתק בסוף יום רביעי. "אם העיר תחזור על מה ששנגחאי עשתה באביב, זה יוביל לסבב חדש של פסימיות על סין".

מוקדם יותר השנה, המטרופולין של שנגחאי ננעל למשך כחודשיים ובקרות קורונה רחבות יותר הביאו לתמ"ג לאומי ברבעון השני שצמח ב-0.4% בלבד, על פי נתונים רשמיים. התמ"ג חזר ברבעון השלישי עם צמיחה של 3.9%, אבל אז היצוא ירד במפתיע באוקטובר. לא היה ברור מיד באיזו מידה ההגבלות העסקיות האחרונות של גואנגז'ו השפיעו על יכולתם של המפעלים לפעול. יצרנים רבים ממוקמים מחוץ לעיר אך באותו מחוז.
יצרנית הרכב בבעלות המדינה GAC Group אמרה כי היצרנים שלה בעיר הענק פועלים כרגיל החל מיום חמישי בבוקר. "המגיפה לא גרמה להשפעה מהותית", אמרה החברה בהצהרה. תוך שבוע בלבד, מספר ההדבקות בקוביד עם תסמינים בגואנגדונג הוכפל פי חמישה ל-500 נכון ליום רביעי. במהלך תקופה זו, זיהומים ללא תסמינים עלו שבע פעמים לכ-2,500 מקרים.
העירייה מחייבת כל מי שנכנס לקניון, מונית או שטח ציבורי להשתמש באפליקציה. המקום יכול לדחות כניסה אם האפליקציה מראה שלאדם אין תוצאת בדיקת קורונה שלילית בשלושת הימים האחרונים - או שהוא נושא "חלון מוקפץ" שאמור להצביע על חשד למגע עם המגפה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נכות
    יהונתן 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגמרה הקורונה אז חלאס תמותו ותשתקו צייתו לסמכות שלי בלבד
    סגור
  • 1.
    חחחחחח את8 מאמינים לשטות הזאת
    תיקי פור 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא התחסנתי ולא נבדקתי למה ? כי זה קשקוש עובדים עליככם
    סגור