בריאות

ה-FDA מאשר: ניתוחים להגדלת חזה יכולים להוביל לסרטן

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בארץ וה-FDA חולקים אמש את המידע החדש על סוג סרטן נדיר, המתרחש עקב ניתוח להשתלת משתלי סיליקון בשד. אלו כל הפרטים שאתם צריכים לדעת עליו וכיצד לפעול
מערכת ice | 
משתלי סיליקון (צילום איגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית)
בהודעה חדשה שהוציא אמש (חמישי), ה-FDA מעדכן כי קיבל דיווחים על מקרים של סרטן נדיר מסוג SCC, אשר בעברית קרוי סרטן של תאי קשקש. סוג הסרטן הזה עלול להתפתח ברקמת הצלקת הפנימית שנוצרת סביב משתלי סיליקון בשד. בהתאם לכך, בחרו מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית לעדכן בכך את הציבור הישראלי.
ה-FDA מעדכן כי דווחו כ-16 מקרים של סרטן מסוג SCC, לצד שניים נוספים שעדיין נמצאים בבדיקה. כבר בשנת 2019 עודכנו טפסי ההסכמה לניתוח משתלי החזה, על מנת שכל אישה תדע שישנם סיכונים שכאלו.
יש לציין כי לא מדובר בסרטן מסוג BIA-ALCL אשר התגלה כבר במסגרת שמונה מקרים בארץ. סוג זה של סרטן הוא לימפומה אנפלסטית של תאים גדולים, אשר גם נקשר למשתלי שד, והוא נחשד במסגרת 400 מקרים בארה"ב.
רופאי האיגוד וגם ה-FDA מסבירים ומבהירים כי אם התגלה סוג הסרטן הנדיר, אך אין תסמינים, ההמלצה כי לא להסיר את השתלים. יתרה מכך, יש להמשיך ולבצע בדיקות שד שגרתיות, על פי ההמלצה של משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן, אפילו אם אין חשד לסרטן.
 
בעקבות הדיווח החדש יעודכנו בנושא כלל הרופאים הרלוונטיים לתחום, במסגרת הכנס המדעי ה-48 של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, אשר יתקיים בתל אביב בעוד כשבועיים.
ניתוח להשתלת משתלי סיליקון בחזה אינו נעשה כמובן רק לשם הגדלה או הרמת חזה, אלא פעמים רבות מדובר בניתוח שמטרתו לבצע שחזור חזה לנשים שעברו כריתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה