בריאות

מפחדים מלהזדקן? זה הסוד שיעזור לכם להאט את הזמן

סקר חדש שנעשה מציג נתונים מפתיעים, במסגרתם רוב ניכר נהנה מתהליך ההזדקנות, ממצא את עצמו יותר ואפילו שומר על בריאות טובה יותר
מערכת ice | 
קשיש (צילום pixabay)
סקר חדש בארה"ב מציג תמונה מפתיעה ביותר, במסגרתו נדמה כי מרבית האמריקאים דווקא לא חוששים מהזקנה, על כל מאפייניה. הסקר נעשה על פני 2,000 נבדקים מעל גיל 25 ובדק את הגישה שלהם בנוגע למספר מאפיינים תפיסתיים סביב הזדקנות, דוגמת השאלה האם ישנה תפיסה שלילית של הזדקנות במדיה החברתית. עבור מאפיין זה למשל נמצא כי 77% מהנבדקים אכן חושבים שישנה יותר מדיי שליליות סביב הנושא.
כמו כן, אותם 77% מאמינים כי המדיה החברתית מעבירה מסר שלילי של הזדקנות ובעיקר האלמנט הפיזי שלה. כמו כן, נמצא כי שמונה מתוך עשרה חושבים שהחברה מדגישה יותר מדיי את החשיבות של להיראות צעירים. בנוסף, רבים מהם היו מעדיפים לא להרגיש את הלחץ המופעל עליהם כדיי להיראות צעירים והיו דווקא רוצים לבלות את זמנם בעשיית דברים מהנים ולא במלחמה נגד ההזדקנות, היות זו בעצם הזדמנות להתפתח.
 
מרבית הנבדקים ראו שיפור ניכר במקומות שונים בחייהם ככל שהזדקנו, למשל בביטחון, בקשר עם המשפחה והחברים, בהגשמה העצמית ובסיפוק מהחיים שלהם בעת ההזדקנות. המטרה של הסקר היא להגביר את המודעות לחשיבות של שיח חיובי סביב הזדקנות.
יחד עם זאת, עדיין יש אלו שחוששים מההזדקנות ומהעובדה כי לא יהיה להם מספיק אנרגיה וכי הם יראו מאד מבוגרים. אלו מן הנבדקים שחששו מכך הם גם אלו שהשקיעו הרבה זמן וכסף במלחמה נגד ההזדקנות הנראית לעין.
 
כשנשאלו הנבדקים מה לדעתם הוא הסוד להליך הזדקנות בריא יותר, נמצא כי ארבעה מתוך חמישה מאמינים כי הגישה החיובית מביאה להזדקנות מכובדת ואיטית יותר. לסיכום נמצא כי האנשים שנהנים מההליך הטבעי של גופנו אוכלים בריא יותר, נשארים חיובים ומשקיעים בעצמם ובדברים שהם אוהבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה