בריאות

חומרי הניקיון מסכנים את ילדיכם: כך תשמרו עליהם

לקראת חגי תשרי ובעקבות מקרה מוות טרגי שאירע לאחרונה כתוצאה משימוש בחומר מסוכן לצורך ביצוע עבודות ניקיון, משרד הכלכלה והתעשייה שב וקורא לציבור הצרכנים לפעול בזהירות רבה בעת השימוש בחומרי ניקוי ובחומרים מסוכנים  ולהקפיד על הרחקתם מהישג ידם של ילדים!
מערכת ice | 
עובדי ניקיון (צילום shutterstock)
לקראת ניקיונות חגי תשרי, שב הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ וקורא לציבור הצרכנים להקפיד על קריאת הוראות השימוש והאזהרות טרם השימוש בחומרי ניקוי וחומרים מסוכנים ולנהוג בזהירות בזמן השימוש בהם. כן יש להקפיד על הרחקתם של חומרים אלו מהישג ידם של ילדים ולאחסנם על מדף גבוה או בארון נעול.
הממונה על התקינה מציין כי חומרים המשמשים לניקוי וחיטוי משטחים, מכילים תרכובות של כימיקלים שונים, ושימוש לא נכון בהם (בניגוד להוראות האזהרה הכתובות על גבי אריזות המוצרים) עלולים לגרום הן לנזק לבריאות האדם, תוך פגיעה בדרכי הנשימה בשאיפת אדים ופגיעה בעור ובעיניים במגע ישיר, והן לנזק לאיכות הסביבה.

חומרי הניקוי הנמכרים בשוק הישראלי, בין שהם מיוצרים בארץ או מיובאים, חייבים להתאים לדרישות המפורטות בתקנים הישראליים הרשמיים החלים עליהם, קרי במפרט הטכני ובו דרישות החלות על מוצר שיתאימו לייעודו. בתקנים לחומרי ניקוי ולחומרים כימיים אחרים, שמטבעם יכולים להיות מסוכנים.
קיימות דרישות המבטיחות את שלומו ובריאותו של המשתמש. לדוגמא:
- דרישות לסימון ותיווי של הסכנות הטמונות במוצר וכיצד יש לטפל במקרה של פגיעה. 
- דרישות לשימוש באמצעי מיגון בעת שימוש בחומר המסוכן כמו כפפות מגן , משקפי מגן, שימוש באוויר הפתוח או במקום מאוורר בלבד וכדומה 
- איסור על המצאות דמויות מצוירות מעולם התוכן של ילדים, על גבי אריזות של חומרים מסוכנים, דבר העלול להוות גירוי לילדים ולרצון לגשת למוצר. 
- הגבלה לכמות החומר המותרת באריזה צרכנית עבור חומרים מסוכנים מאוד, כגון פותח סתימות מוצק.
- דרישה לאריזות קשות פתיחה לילדים בחומרי ניקוי המכילים ריכוזים גבוהים של חומרים המוגדרים כמסוכנים לשימוש הציבור הרחב .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה