בריאות

אולימפיאדת החורף בסכנה? זה האיום שמארגני התחרות העולמית חוששים מפניה

משחקי החורף האולימפיים שיתקיימו בפברואר 2026 במילאנו מציבים אתגר חדש למארגני התחרות עקב התחממות האקלים. רק ב־15 מדינות בעולם שוררים תנאים שיאפשרו קיום של אולימפיאדת החורף, ועד 2040 יהיו רק 10. גם תחביבי הגלישה למיניהם עלולים להיעלם, וחצי מהאתרים באירופה בסכנת סגירה
דוד זולדן | 
אולימפיאדה (צילום shutterstock)
מחקר של הוועד האולימפי הבינלאומי גילה כי עקב התחממות האקלים כיום רק ב־15 מדינות בעולם שוררים תנאים שיאפשרו קיום של אולימפיאדת החורף, ועד 2040 יהיו רק 10. גם תחביבי הגלישה למיניהם עלולים להיעלם, וחצי מהאתרים באירופה בסכנת סגירה.
המשחקים האולימפיים שהסתיימו בפריז היו אירוע משמח ומרגש. אולם יש משהו שהמשתתפים והצופים הרבים דווקא יעדיפו לשכוח: החום הכבד שפקד את האזור בחלק מימי התחרות. הוועדים האולימפיים אומנם הבינו בשנים האחרונות כי מזג האוויר שהופך לקיצוני יותר בשל שינויי האקלים דורש מספורטאי העילית להיערך לאירועים תחת חום כבד, שעשוי להשפיע על ההישגים ואף על יכולתם להתחרות - אך אתגר חדש עומד בפתח: משחקי החורף האולימפיים שיתקיימו בפברואר 2026 במילאנו, בעידן מתחמם שבו מרבדי השלג הזמינים הולכים ומצטמצמים.
תומאס באך, נשיא הוועד האולימפי, רמז במסיבת עיתונאים שנערכה עם פתיחת האולימפיאדה שהשפעות שינויי האקלים עלולות לשבש את תזמון המשחקים העתידיים. ״אנחנו צריכים לבחון אם יש להתאים את לוח השנה שלנו לשינויי האקלים ולהתחממות הגלובלית, וזה נכון כבר לגבי משחקי החורף הקרובים״, אמר באך. הסיבה: יש מחסור הולך וגובר בשלג טבעי באזורים מסוימים עקב עליית הטמפרטורות, מה שגם מאיים על קיומה של תעשיית ספורט השלג העולמית – המאפשרת לא רק חופשה מהנה להמונים, אלא גם את היכולת לספורטאים האולימפיים להתאמן מדי עונה במדרונות המושלגים, וגם מאפשרת לצעירים רבים לחוות את התחום מקרוב ולהחליט אם להפוך אותו למסלול מקצועי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה