בריאות

פארק המים האהוב בישראל נסגר מיידית: "חשש לסכנה בריאותית"

לאחר התחקות אחר המקומות בהם שהה הילד בן ה-10 שמת כתוצאה מאמבה נדירה, עולה כי הוא רחץ בפארק המים חוף גיא. בעקבות כך, הוחלט על סגירת הפארק לצורך בדיקות מעבדה ועד להודעה חדשה
מערכת ice |  2
פארקי המים בישראל נסגרים (צילום pixabay, אילוסטרציה AI)
בהמשך לחקירה האפדמיולוגית נמצא כי שני המקרים שחלו כתוצאה מהאמבה הנדירה  (naegleria Fowleri), הילד בן ה-10 שמאושפז במרכז הרפואי זיו והצעיר בן ה-25 שנפטר לפני כשלושה שבועות, היו בפארק המים בחוף גיא.
מטעמי זהירות מונעת הורה משרד הבריאות על סגירת הפארק באופן מיידי. משרד הבריאות שלח בדיקות של דגימות מים מהפארק למעבדות. משרד הבריאות מבקש כי ככל ואדם שהיה בפארק המים וחווה אחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות להגיע לבדיקה רפואית במלר״ד (חדר מיון) בבית החולים הקרוב למגוריו. 

משרד הבריאות פועל במקביל בשעות אלה להנחות את בתי החולים בעניין. לאחר מכן פורסמה ההבהרה הבאה: על רקע הפרסומים בנוגע לסגירת פארק המים חוף גיא בשל חשש לסכנה בריאותית, אנו מבקשים להבהיר כי על פי הודעת משרד הבריאות מדובר על חשש הקיים רק בפארק המים חוף גיא. כל חופי הכנרת בטוחים לרחצה ואין כל מניעה להיכנס למים.
מדובר במקרה השני השנה, לאחר שלפני כחודש נדבק אדם נוסף באמבה המוכרת בשם המדעי "נגלריה פאולרי". הילד בן ה-10 שבילה בפארק המים לפני 8 ימים פיתח בתחילת השבוע תסמינים שמבדיקה שנעשתה בבית החולים, עלה כי כי נדבק באמבה, בה נדבקים כתוצאה מכניסת מים לתוך רירית האף ומשם למוח.
לאחר התחקות אחר המקומות בהם היה הילד, עולה כי הוא רחץ בפארק המים חוף גיא. בעקבות כך, הוחלט על סגירת הפארק לצורך בדיקות מעבדה ועד להודעה חדשה. לפני דקות הסתיים דיון חירום בנושא בלשכת ראש עיריית טבריה יוסי נבעה ובהשתתפות מפקד משטרת טבריה סנ"צ יגאל בן לולו, אנשי משרד הבריאות, יו"ר איגוד כנרת והמוא"ז עמק הירדן עידן גרינבאום ומנכ"לית חוף גיא רותי אורן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איפה גורמי הבריאות והפיקוח?
    סוזן 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צעיר בן ה-25 שנפטר לפני כשלושה שבועות ולא סגרו את פארק המים????
    סגור
  • 1.
    אהוב? נראה כמו מקום מקולל... (ל"ת)
    שרה פרה 07/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור