בריאות

לא לפחד מג'אנק פוד: נמצאה הבדיקה שתעזור לכם לרדת במשקל?

מחפשים דרך קלה לרדת במשקל? יכול להיות שבדיקה גנטית היא בדיוק מה שצריך. אנשים רבים בעולם מדווחים כי באמצעות תשלום "סמלי" בסך כמה אלפי שקלים, תקבלו בדיקה גנטית שתתאים לכם את התפריט התזונתי הטוב ביותר, ואף תגלה מתי הזמן הכי טוב עבורכם להתאמן
מערכת ice | 
ירידה במשקל (צילום freepik)
בשנים האחרונות טרנד הבדיקות הגנטיות עבור ייעוץ תזונתי מותאם הולך וצובר תאוצה, כאשר ישראלים רבים מעוניינים לשלם עבור הבדיקה שעשויה לעזור להם לרדת במשקל בדרך פשוטה יותר ומותאמת להם אישית. בחדשות 12 בדקו את יעילות הבדיקות, וגם: האם נוכל לגלות באמצעותן מחלות?
הדגימה כוללת יותר מ-400 משתנים גנטיים אשר חושפים בפני הנבדק את האוכל המומלץ עבורו וכן את השעות שבהן כדאי לו להתאמן. למרות זאת, מומחים רבים עדיין מטילים ספק ביחס למהימנות הבדיקה, ונדרש עוד זמן בשביל לדעת האם הבדיקה יעילה למטרה הירידה במשקל. "אנחנו לא יכולים לדעת אם הירידה במשקל נובעת מכך שהיו מודעים מראש ועשו שינויים חיוביים או באמת בזכות הבדיקות הגנטיות", מסבירה הדיאטנית עלינה סגל.
 
יחד עם זאת, הבדיקה אכן יכולה לגלות גנים מחוללי מחלות, וליידע את הנבדק האם הוא בסוכן לפתח מחלה כלשהיא עתיד. גנטיקה חזקה מכולנו", מסביר פרופסור גבי ברבש, אשר מוביל את הפרויקט. "אין ספק שאפשר לנצל את הידע שיש לנו עליה כדי להיערך יותר טוב ולמנוע מחלות שיכולות לקרות לנו. אני מניח שעוד כמה שנים נוכל לשנות גם את הגנטיקה שלנו". חשוב לציין כי עלות הבדיקה לצורך אבחון תזונתי (דיאטה) עולה כ-4,000 שקל ובדיקה גנטית לאבחון מחלות תעלה כ-3,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה