משפט

תבעו את חברות הקאנביס ב-420 מיליון שקל וישלמו ביוקר

בית המשפט דחה תביעה ייצוגית מוזרה נגד חברות קנאביס רפואי ב-420 מיליון שקל וחייב את התובעים, ביניהם עורך הדין שדרש 84 מיליון שקל מהסכום, לשלם פיצוי לנתבעות בכרבע מיליון שקל
מערכת ice | 
קנאביס (צילום unsplash, shutterstock)
ישלמו ביוקר על הפנייה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. אמש (חמישי) נדחתה על הסף תביעה ייצוגית תמוהה בסך 420 מיליון שקל כנגד 25 חברות קנאביס רפואי בישראל ובעלי מגזין קנאביס, שהוגשה לפני כשנה. עם ביקורת קשה על אופן הגשת התביעה, השופטת לימור ביבי חייבה את התובעים לשלם לנתבעים פיצויי הוצאות משפטיות בסך 260,000 שקל תוך 30 יום.
התביעה המשונה נוסחה על פי השופטת, באופן רשלני ע"י עו"ד דקל עוזר המכונה "חץ-דוד", ללא ביסוס עובדתי או משפטי. עוזר דרש לעצמו שכר טרחה מנופח של 84 מיליון ש"ח. השופטת דחתה את כל טענות התובעים בפסק דין מקיף, וקבעה שלא הייתה להם עילה לתביעה כלל, שכן הנתבעים פעלו כחוק במסגרת נוהל פרסום מתיר של משרד הבריאות.  

בין הנתבעים שזכו נכללו קבוצות כמו בול פארמה, קרונוס ישראל, בזלת ועוד. ככל הנראה התביעה הוגשה כ"נקמה" לאחר שעוזר ניסה לגבות מהחברות האלה 1.2 מיליון ש"ח עבור פרסום, אך נדחה. התובעים כללו דמויות משונות כמו מפלגת "עלה ירוק" (שלא הייתה מעורבת) ואנשים עם עבר פלילי.
השופטת קבעה כי התביעה הייתה ניסיון פסול לתקוף בדרך עקיפה את מדיניות משרד הבריאות המאפשרת פרסום קנאביס חוקי. עתה התובעים צפויים לשלם מחיר יקר של 260,000 ש"ח, סכום שספק אם עוזר ויתר התובעים יוכלו לעמוד בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה