בריאות

גילוי מוקדם לאלצהיימר? פיתוח חדש בדרך לישראל

בדיקת דם חדשה מנבאת את הימצאותה של המחלה. על-פי המחקר ניתן לראות סימנים ביולוגיים כבר 18 שנים לפני ההתפרצות וסימני אובדן הזיכרון. "האבחון המוקדם יכול לסייע לקבל החלטות בשלב בו הן עשויות להיות אפקטיביות"
מערכת ice | 
בדיקות דם לזיהוי קורונה (צילום pixabay)
מחקר חדש, שבחן שינויים ביולוגיים במוח האנושי ב-20 השנים לפני אבחון במחלת אלצהיימר, חושף נתונים חדשים ואופטימיים. בדיקת דם חדשה בישראל מסוגלת לנבא הימצאות של אלצהיימר בשלב מוקדם וברמת דיוק גבוהה, כך פורסם היום (שלישי) בהודעה לתקשורת. על-פי הדיווח הבדיקה מאפשרת גילוי של המחלה לפני הופעת תסמינים כמו איבוד זיכרון. 
המחקר החדש, שפורסם בכתב העת ניו-אינגלנד, עקב אחרי המשתתפים במשך תקופה של 20 שנה. המשתתפים, שהחלו את הניסוי בריאים בשנת 2000, נבדקו במרכז החדשנות להפרעות נירולוגיות בבייג'ינג. לאחר תום הניסוי השווה המדענים בין 648 משתתפים שפיתחו אלצהיימר למספר זהה של משתתפים שלא פיתחו את המחלה. המחקר חשף כי סימנים ביולוגיים מתחילים להופיע כבר 18 לפני התפרצות המחלה. 
 
מחלת האלצהיימר ודמנציה משפיעות, על פי ההערכות, על כ-150,000 איש בישראל. רוב החולות הן נשים. על פי ההערכות מספר החולים בדמנציה צפוי לשלש את עצמו עד שנת 2050. הבדיקה החדשה שניתנת בישראל, תאפשר בדיקה של סוג חלבון המעיד כ-18 שנה מראש על התפרצות המחלה. 
הבחינה תתבצע באמצעות בדיקת דם שפותחה על ידי Quest Diagnostics. אותה חברה גם מפענחת את הדגימות, שישלחו לארצות הברית בטיסה. הבדיקה נקראת AD-Detect והיא מיוצגת על ידי חברת מדיקל לינק. הבדיקה זמינה לאנשים בכל גיל על ידי הפניה מרופא ונערכת במספר מוקדים ברחבי הארץ. הבדיקה פולשנית פחות מבדיקות אחרות לגילוי המחלה ועל פי הדיווחים מדויקת יותר. 
"האבחון המוקדם מהווה תחילתה של מהפכה בתחום ויכול לסייע לקבל החלטות בשלב בו הן עשויות להיות אפקטיביות", מסר פרופסור דוד טנה, מומחה לנוירולוגיה, מנהל המכון לשבץ מוחי וקוגניציה ברמב"ם והיו"ר היוצא של האיגוד הנוירולוגי בישראל, המייעץ  גם לחברת מדיקל לינק. "הגילוי המוקדם יכול לסייע בתהליך בחינת התאמה לקבלת טיפול תרופתי חדשני כאשר ישנה ירידה קוגניטיבית קלה ולעודד שינוי באורחות חיים במטרה לעכב את התקדמות המחלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה