בריאות

הוירוס מרים ראש מחדש: "פוטנציאל גדול לגרום למגיפה עולמית"

עדרי בקר שלמים נהרגו במספר מדינות בדרום ארצות הברית בעקבות עלייתה של שפעת העופות. מומחים מזהירים מהתפשטות המחלה לבני אדם
מערכת ice | 
קורונה וירוס (צילום פייסבוק)
שפעת העופות עלתה לכותרות בתקופה האחרונה לאחר שחקלאי אמריקאי נדבק מהבקר שלו. השפעת הרימה ראש מחדש בתקופה האחרונה והצליחה לעבור בין עדרי בקר בארבע מדינות בדרום ארצות הברית.
בציטוט שהובא מוואלה, ד"ר סורש קוצ'יפודי, חוקר של שפעת העופות, אמר לאחרונה בפאנל מיוחד כי: "שפעת העופות נמצאת בראש רשימת המגיפות במשך שנים רבות, עשרות שנים. עכשיו אנחנו מתקרבים בצורה מסוכנת לנגיף הזה שעלול לגרום למגיפה עולמית." הוא עוד אמר באותו פאנל כי: "לוירוס הזה יש את הפוטנציאל הגדול ביותר כרגע לגרום למגפה עולמית."
הרשות האירופית לבטיחות מזון הוציאה הודעה בה הזהירה כי הנגיף מתחיל לעבור מוטציה והצהירה כי: "אם נגיפי שפעת העופות ירכשו את היכולת להתפשט ביעילות בקרב בני אדם, אנחנו צופים הידבקות של האוכלוסייה בקנה מידה גדול עקב היעדר הגנה חיסונית מהנגיף."
מדענים מכל העולם מנסים להקדים תרופה למכה על ידי פיתוח של חיסון, עוד לפני שהמגפה התפשטה. בחודש פברואר האחרון עלה חשש כבד מהתפרצות קשה של שפעת העופות בעקבות איתור פגרי עגורים מתים בעמק החולה. בנוסף, היה קיים חשש מזליגה של המחלה למשקים החקלאיים ולענף הלול, בגליל העליון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה