בעולם

בואינג בצרות: דלת המטוס התעופפה ונחתה בחצר, כעת הגיע התחקיר

דלת מטוס של חברת בואינג התנתקה ממקומה במהלך טיסה ונחתה בחצר בית באורגון שבארה"ב. כעת הגיעו ממצאי התחקיר הפרלמנטרי
מערכת ice | 
מטוס בואינג של צ'יינה איסטרן איירליינס (צילום ויקיפדיה)
בתאריך 5 בינואר אירעה אחת התקלות החמורות אליהן נחשפנו לאחרונה בעולם התעופה. דלת מטוס של חברת בואינג התנתקה ממקומה במהלך טיסה וצנחה מגובה 16,000 פיט היישר לתוך חצר בית פרטי במדינת אורגון שבארצות הברית.
בעקבות התקלה, חברת בואינג קרקעה עשרות מטוסים מאותו הדגם וביצעה תחקיר פנימי על פרטי האירוע. בנוסף לכך, המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה במדינה, שהיא סוכנות החקירות הפדרלית בארצות החוקרת תאונות תחבורה אזרחיות במדינה, פתחה בחקירה משלה למקרה.
אתמול (שלישי) פרסמה המועצה את התחקיר הפרלמנטרי בן 19 העמודים שלה, בו היא מצביעה על ארבע ברגים מרכזיים שהיו אמורים להחזיק את הדלת במקומה, שפשוט לא היו שם, מה שגרם לדלת להתנתק ממקומה. למסקנה זו הגיעו החוקרים בעקבות העובדה כי במקום בו היו אמורים להיות הברגים, לא אירע נזק, שהיה אמור לקרות מהתנתקות פתאומית שכזו. לטענת החוקרים, עובדה זו מצביעה על כך שהברגים היו חסרים.

כזכור, באירוע הקשה לא היו נפגעים, על אף שהיו על המטוס 171 נוסעים ושישה אנשי צוות. על פי הדו"ח, הגורם המרכזי לכך שאיש לא נפגע, הוא העובדה שאיש לא ישב בכיסא שליד הדלת שהתנתקה. בחברה אמרו כי הם ייקחו אחריות על כל נזק שנגרם כתוצאה מהתאונה. "על כל החלטה שתתקבל, החברה תישא באחריות על מה שקרה". אמר מנכ"ל החברה, דייב קלהון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה