בעולם

מערכת BBC רוססה בצבע אדום במחאה על הסיקור לטובת חמאס

אלמונים צבעו הלילה את הכניסה לבניין מערכת רשת החדשות הבריטית בצבע אדום. במהלך השבוע ספגה הרשת ביקורת רבה על כך שהיא מסרבת לכנות את מחבלי חמאס "טרוריסטים", אלא רק "כוחות חמושים"
מערכת ice | 
מערכת BBC (צילום מסך מטוויטר)
מחאה ציונית בלונדון: הכניסה לבניין מערכת רשת BBC הבריטית, רוססה הלילה (בין שישי לשבת) בכמויות גדולות צבע אדום. זאת, ככל הנראה בעקבות הסיקור המוטה של הרשת, אשר נמנעת במכוון מלקרוא למחבלי חמאס "טרוריסטים".
בדיווחי רשת BBC המסקרים את מאורעות הזוועה החל משבת שעברה, משתמשים בכינוי המכובס "כוחות חמושים" במקום טרוריסטים, ומנמקים זאת בכך ש"אינם רוצים לקחת צד בדיווח אלא לתת לצופים להחליט בעצמם בתור עיתונאים אובייקטיביים".
 
השבוע נתלו מול בניין ה-BBC פוסטרים של כמה מהחטופים שנשבו על ידי החמאס ברצועת עזה. מן הצד השני, בסמוך למערכת צפויה להתקיים היום עצרת מחאה להבעת סולידריות עם העם הפלסטיני. 

כנגד רשת BBC נמתחה השבוע ביקורת חריפה הן על ידי ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, והן הרב הראשי של בריטניה אפרים מירוויס שאמר כי אם ב-BBC לא משתמשים במונח 'טרוריסט', הם פותחים חלון הזדמנויות להצדיק את מעשי הזוועה שלהם – "ושום דבר לא יכול להצדיק מעשים כמו רצח תינוקות בשינתם. זהו לא מעשה של לוחם חופש".
בתוך כך, בתל אביב עוכבו הבוקר (שבת) על ידי המשטרה שני עיתונאי ה-BBC בערבית ממזרח ירושלים, וברכבם נערך חיפוש, לאחר שנראו לשוטרים חשודים. כך דיווח 'ישראל היום'. בתום הבדיקה הם שוחררו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה