בעולם

צעד קיצוני בבנק המרכזי באירופה: הטלפונים של בכירי הבנק הוחרמו

לאחר שנשיאת הבנק זעמה בשל הדלפה, היא נקטה בצעד חריג. כאשר יום לפני ישיבת הריבית בבנק המרכזי באירופה הוחרמו הטלפונים הסלולריים של בכירי הבנק
מערכת ice | 
בנק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נשיאת הבנק המרכזי האירופי (ECB), כריסטין לגארד, החרימה את הטלפונים הניידים של עמיתיה לפני ישיבת הריבית שנערכה בשבוע שעבר ונזפה בהם על הדלפת מידע קריטי, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.
מדובר במהלך הקיצוני ביותר שנוקטת לגארד. על ידי החרמת הטלפונים ניסתה הנשיאה להילחם בדליפת מידע מדיוני הבנק. יש לציין כי דליפת מידע קריטי מדיוני הבנק המרכזי לא מהווה תופעה חדשה, לא בקריירה של לגארד עצמה ולא של קודמיה בתפקיד. 
 
כאמור, כבר ביום שלישי בשבוע שעבר, נחשף כי הבנק האירופי העלה את תחזית האינפלציה שלו מה שסלל את הדרך להעלאת הריבית שהתרחשה ביום חמישי. הדבר קרה בניגוד להערכות של מומחים בשוק שטענו כי הבנק האירופי צפוי להשאיר את שיעור הריבית כמו שהוא. אך, לאחר ההדלפה מידע מן הישיבות דעת הרוב בנושא השתנתה. בפתיחת הישיבה הדו-יומית של הבנק שהחלה ברביעי דיברה לגארד בחריפות נגד ההדלפה, והודיעה על החרמת הטלפונים.
כבר ב-2019, כאשר לגארד נכנסה לתפקיד, היא נפגשה עם בכירי הבנק והבטיחה שתקדיש יותר זמן להקשבה וכמו כן גם לא תקבל החלטות לפני שתאפשר להם להציג את עמדתם בכל סוגיה שהיא. אך לגארד דרשה במקביל מבכירי הבנק לא לצאת כנגד החלטותיה, לא להדליף מידע רגיש לתקשורת ואף לא להשתמש בטלפון הסלולארי במהלך בזמן ישיבות הבכירים עימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה