בעולם

נס בהילולה במרוקו: הרגישו את רעידת האדמה וניצלו

כ-3000 יהודים ששהו בזמן רעידת האדמה בליל שבת האחרון בעיר אסווירה במרוקו ערכו את סעודת ההילולה של רבי חיים פינטו הגדול. בסיום הארוחה התיישבו באוהל התפילה שהוקם לכבודם, עת הרגישו ברעידה החזקה. למזלם בנס לא היו נפגעים
מערכת ice |  1
נס בהילולה (צילום אייל מלכה)

נס התרחש בזמן רעידת האדמה שהתרחשה במרוקו בליל שבת האחרון: קרוב ל-3,000 יהודים הגיעו לעיר אסווירה במדינה הצפון אמריקאית להילולת רבי חיים פינטו הגדול. כאשר לאחרת ארוחת הערב התיישבו באוהל הגדול שהוקם במיוחד עבורם, עת חשו באדמה זזה ורועדת, ברגע אחד הילולה שמחה הפכה לעצב וכאב.

בעיר אסווירה במרוקו ישנם מעל 20 בתי מלון ורצועת חוף. מדובר בעיר נמל הממוקמת לחוף האוקיינוס האטלנטי. כאשר רק החודש יצאה לראשונה טיסה ישירה של ארקיע ליעד האקזוטי במדינה. זאת לאחר שהיעד החדש הושק במעמד שגריר מרוקו בישראל והרב פינטו. הרב דוד חנניה פינטו התחיל את המסע הזה לפני 30 שנה. בנו של הרב מספר: "הגענו השנה ליותר מ-3000 אנשים. בכל שנה אנחנו מארגנים את הטיסות, האוכל והמלונות. כל השנה הרב פועל בכל העולם, עם מוסדות רבים הכוללים: בתי ספר, ארגונים של חסד ועוד.. כל שנה ההילולה זו נקודת החיבור בין בכל המוסדות בארץ ובעולם, והם מגיעים כי יודעים שמדובר בנקודת ההתחלה, שם כולם מתאחדים ומתקרבים ויש חיבור וקירוב בין כולם".

עוד אמר בנו של הרב: "קרה לנו נס באותה שבת, הגלים של רעידת האדמה נעצרו בדיוק ברצועת החוף הקרובה אל האוהל הגדול ששהינו בו אחרי סעודת השבת. האדמור רבי דוד חנניה פינטו לא יצא משליטה והרגיע את כולם". אייל מלכה שהגיע לצלם את ההילולה מספר על השתלשלות העניינים ומה עבר עליהם שם: "ערב שבת, מסביב לשולחן, בזמן שכולם שמחים, שרים ושבעים, הרגשנו את רעידת האדמה שהייתה באזור מרקש, עיר לא רחוקה מהמקום בו שהינו. במרחק שלוש שעות מכאן התקיים אחד האסונות הכי גדולים שפגע ברכוש ומעל 1850 אנשים נפצעו ומעל 1350 נהרגו. המונים מהיהודים ששהו באזור הבינו את גודל האסון רק בצאת השבת, סעודה שהייתה אמורה להתקיים בצאת השבת בוטלה. כולם עמדו דקה דומייה לזכרם של ההרוגים והקשיבו לדבריו של הרב פינטו על האסון הנורא. גם לאחר רעידת האדמה ממשיכים להגיע יהודים בטיסות ישירות במטרה לתרום דם".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם במירון היה נס כולה 45 (ל"ת)
    בבר 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור