בעולם

נורמליזציה עם סעודיה בפתח? הבחירה שעומדת בפני ישראל נחשפת

פרשן הניו יורק טיימס המקורב לנשיא ארה"ב קרא בטורו בעיתון הנפוץ לביידן ובן סלמן שלא להסכים לנורמליזציה עם ישראל, כל עוד שולטת במדינה ממשלה קיצונית ודרש מהם לא להפוך את עצמם לבדיחה של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. לטענתו בפני ממשלה ישראלית קיצונית צריך להציב בחירה: סיפוח או נורמליזציה
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash, ויקיפדיה-Kremlin.ru)

בימים האחרונים הדיווחים על הסכם נורמליזציה אפשרי בין ישראל לסעודיה, הולכים וגוברים, כאשר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מנסה לגבש עסקה במסגרתה תכיר המדינה הערבית המשפיעה ביותר במדינת ישראל. אולם נראה שלא כולם בארצות הברית מרוצים מניסיונות אלה של הנשיא.

אחד מאלה, הוא פרשן הניו יורק טיימס ואחד המקורבים לנשיא ארצות הברית, תומאס פרידמן אשר קרא בטורו לנשיא האמריקאי ויורש העצר הסעודי בן סלמן, שלא להסכים לנורמליזציה עם ישראל, כל עוד שולטת במדינה היהודית ממשלה קיצונית: "נתניהו לא יספק את הסחורה" פתח את טורו בעיתון הנפוץ והוסיף: "בפני הממשלה הישראלית צריך להציב בחירה: סיפוח או נורמליזציה. אל תתנו לנתניהו להפוך אתכם לאידיוטים השימושיים שלו. אי אפשר לעשות נורמליזציה עם ממשלה ישראלית לא נורמלית".

כדוגמא ללא נורמליות של הממשלה הביא פרידמן את דוגמת פגישתו של שגריר ישראל ברומניה עם מנהיג מפלגת ימין קיצונית, באישורו של שר החוץ אלי כהן. לטענתו הממשלה הנוכחית נשלטת על ידי קיצוניים ימניים המאמינים בעליונותם על פני אחרים. לטענת פרידמן ב-75 שנות קיומה של ישראל, היחסים בין המדינות התבססו על הצלת ישראל מאיומים חיצוניים וכעת לא ניתן להביא איך צריך להציל את ישראל מאיום פנימי, ישראל יהודי המתבטא בממשלה הנוכחית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה