בעולם

בצילו של משבר: הודו מצליחה להנחית חללית על הירח

הודו עשתה היסטוריה והנחיתה לראשונה חללית על הירח. הודו הפכה להיות המעצמה הרביעית בעולם לעשות זאת, ובייחוד אחרי שרוסיה נכשלה במאמץ דומה מוקדם יותר השבוע
מערכת ice | 
החללית ההודית (צילום יוטיוב Guardian News)
הודו עשתה יום (רביעי) היסטוריה. בשעה 15:30 שעון ישראל, הודו הצליחה להנחית על הירח את החללית צ'נדריאן 3. נזכיר כי השבוע רוסיה ניסתה לעשות מהלך דומה אך נכשלה. הודו היא המעצמה הרביעית בעולם לצלוח את המהלך (אחרי ברית המועצות לשעבר, ארה"ב וסין).
החללית שוגרה ב-14 ביולי מבסיס חלל של סוכנות החלל ההודית כשבה רובוטים שאמורים לסקור את פני השטח של הירח. משמע, מדובר בחללית לא מאוישת. השידור החי המרגש הראה את הצוות המתלהב שעבד קשה על המהלך, ובמקביל ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, עלה בשידור חי ומסר כי מדובר בהישג אדיר עבור כל העולם  ולא רק עבור הודו.
נזכיר כי במקביל לכך, אזרחי הודו מתמודדים בימים אלו עם משברים לא פשוטים. לאחרונה דווח על מחסור ניכר בעגבניות וזינוק מחירן ביותר מ-300% בשנה. לצד זאת הודו הפסיקה לייצא את אורז - דבר שגרם לזינוק במחיר האורז באסיה לשיא שלא נראה זה 12 שנה. 
כאמור רוסיה ניסתה להקדים את ההישג של הודו מוקדם יותר השבוע, אך הניסיון הראשון שלה ב-47 שנה הסתיים בכישלון חרוץ, לאחר שאבד הקשר עם החללית "לונה" שהתרסקה על פני הירח. בסוכנות החלל הרוסי הודיעו כי ועדת חקירה מיוחדת הוקמה לבדיקת נסיבות המקרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה