בעולם

אנטישמיות מכוערת בשבדיה: ספר תורה יישרף מחר כמחאה

פעם נוספת, המשטרה בשבדיה אישרה שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם, זאת במסגרת הפגנה מול השגרירות, במטרה לאתגר את מחויבותה של שבדיה לעקרון חופש הביטוי. שר החוץ אלי כהן מזועזע: "יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה"
מערכת ice |  2
קודקס ששון (צילום מוזיאון אנו)
פשוט מזעזע: המשטרה המקומית בשבדיה אישרה שוב לבצע אירוע של שריפת ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שריפת הספר צפויה להיערך מחר (שישי) במסגרת הפגנה שמתוכננת מול שגרירות ישראל בעיר הבירה בשבדיה.
שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "יש לפעול למנוע בכל דרך את שריפת התנ"ך מחר בשוודיה, וכן להבהיר לממשלת שוודיה כי המשך המצב החוקי המאפשר  שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים".
שר החוץ אלי כהן הוסיף: "אני מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה. יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה. ‏אשוחח בקרוב עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

כזכור, רק לפני חודש, בהפגנה דומה, אישרה משטרת שבדיה לפעיל אחר להצית ספר קוראן מול מסגד מרכזי בעיר שטוקהולם, מה שעורר את זעמו של העולם המוסלמי בכלל כלפי המדינה, ושל המוסלמים בשבדיה בפרט.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ההיסטוריה חוזרת על עצמה
    היסטוריון 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "במקום שבו שורפים ספרים, עתידים לשרוף בקרוב גם בני אדם". היינריך היינה . היינריך היינה גם התנצר כדי להתקבל לחברה הנוצרית באירופה אבל הוא נדחה ולא פעם הצטער על הצעד, גם בישראל יש החושבים שצריך להשתנות כדי להתחבב על הגוים זאת טעות.
    סגור
  • 1.
    התלבטתי לאיזו מדינה להגר ערב המהפיכה והחלטתי לשבדיה (ל"ת)
    עמליה 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור