בעולם

אזרח ישראלי נחטף באתיופיה: הרקע לאירוע נבדק

לפני מספר ימים נחטף אזרח ישראלי שטייל באתיופיה בחבל גונדר. במשרד החוץ מסרו שהם בקשר עם משפחתו ופועלים מול האינטרפול בעניין
מערכת ice | 
חטיפה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
דרמה באפריקה. על פי הודעה של משרד החוץ עדכן הערב (שלישי) כי לפני מספר ימים נחטף אזרח ישראלי שטייל באתיופיה בחבל גונדר. במשרד החוץ מסרו שהם בקשר עם משפחתו ופועלים מול האינטרפול בעניין.
קונסול ישראל באתיופיה נמצא בקשר עם גורמי הביטחון המקומיים במטרה להביא לשחרורו של האזרח הישראלי בהקדם, בריא ושלם. יש לציין כי על פי ההערכות, ככל הנראה מדובר באירוע פלילי בו הוא מעורב.

לפני שבוע, המקרה הבולט ביותר של חטיפת ישראלים הייתה במקרה של אליזבת צורקוב, ישראלית עם אזרחות ישראלית ורוסית, שנחטפה בעיראק לפני 4 חודשים על ידי מיליציית גדודי חיזבאללה - ארגון טרור שיעי פרו-איראנית. צורקוב היא מומחית בעלת שם לסוריה, לדאע"ש ולמזרח התיכון. 
לשכת ראש הממשלה מסרה אז כי צורקוב "היא אזרחית ישראלית ורוסית, הנעדרת מזה מספר חודשים בעיראק ומוחזקת על ידי המליציה השיעית כתאאב חיזבאללה. אליזבת צורקוב עודנה בחיים, ואנו רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה. מדובר באשת אקדמיה אשר פקדה את עיראק, באמצעות דרכונה הרוסי, ומיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב. האירוע מטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך דאגה לביטחונה ושלומה של אליזבת צורקוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה