בארץ

עלייה נוספת תגיע מאתיופיה? זה המהלך של הסוכנות היהודית

במכתב, עליו חתומים מנכ"ל משרד העלייה והקליטה אביחי כהנא ומנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ', קוראים השניים למנכ"לי משרדי הממשלה השונים להצטרף לסיור באתיופיה במטרה לקדם את יישום החלטת הממשלה 713 – 'צור ישראל'
מערכת ice | 
מבצע צור ישראל (צילום מקסים דינשטיין הסוכנות היהודית)
ביולי הקרוב תצא משלחת מקצועית של משרדי הממשלה לאתיופיה, ביוזמת משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית. במכתב, עליו חתומים מנכ"ל משרד העלייה והקליטה אביחי כהנא ומנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ', קוראים השניים למנכ"לי משרדי הממשלה השונים להצטרף לסיור באתיופיה במטרה לקדם את יישום החלטת הממשלה 713 – "צור ישראל".
לפי הפנייה, "המשלחת תבקר במתחמי הממתינים אדיס אבבה וגונדר", כאשר בין היתר תערוך ביקור בבית הכנסת, בכיתות הלימוד ותבחן את תכנית ההזנה. כמו כן, יתקיימו סיורים באתרים היסטוריים יהודיים, בתי קברות יהודיים, כמו גם תיערך תצפית על מסלול העלייה של יהודי אתיופיה מסע לסודן, ביקור במשרד הסוכנות היהודית באתיופיה ועוד.
במכתב נאמר עוד כי "יישום החלטת הממשלה והליך העלאת העולים הינו מורכב מאוד ומנוהל אתיופיה על ידי הסוכנות היהודית יחד עם שותפים רבים במשרדי הממשלה השונים, החל מגיוס כ"א מקומי והידוק שיתופי פעולה עם הרשויות באתיופיה, עבודה הדוקה עם שגרירות ישראל באתיופיה ומשרד החוץ, ביצוע ראיונות עומק לעולים, חיסונים ובדיקות רפואיות, סיוע הומניטרי לעולם, התקשרויות עם חברת תעופה להטסת העולים ועוד..".
על אף שלפי המכתב הסיור הינו חלק מיישום מבצע 'צור ישראל', בדיון בוועדת העלייה והקליטה בכנסת שהתקיים ב-1 במאי אמר סמנכ"ל עלייה וקליטה בסוכנות היהודית שי פילבר אמר ש"אנחנו נסיים את הבאתם עד סוף יוני", של כל האתיופים שעלייתם אושרה במסגרת המבצע.
יש להזכיר כי בהחלטת הממשלה 713 'צור ישראל' נקבע כי יוקם צוות וימונה פרויקטור אשר יתכנסו "לגיבוש מתווה לסיום סוגיית הממתינים". גם בהחלטה 429 מ-12.10.22 הוחלט: "להטיל על שרת העלייה והקליטה לגבש בתוך חודשיים מתווה להשלמת הבאת הממתינים מאתיופיה על בסיס החלטה מס' 716 ולבחינת כלל יתר הבקשות במטרה להביא לסגירת המתחמים". בנוסף, על שולחן רשות האוכלוסין וההגירה עומדות ופתוחות 34 אלף בקשות.
עוה"ד ד"ר יונה שרקי מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית מסר בתגובה: "לאורך שנים ממשלות ישראל והרשויות הציבוריות קבעו בהחלטות ממשלה שונות, כי מבצע העלייה מאתיופיה הנמשך משנות ה-80 המוקדמות מגיע לקיצו, זאת כשהרחק מעיני הציבור אותן רשויות מיישמות בפועל את המדיניות שמכתיבים ארגונים אמריקאים להמשך שכפול אינסופי של ההגירה מאתיופיה, במסווה של שיבה ליהדות של מי שטוען (ללא כל הוכחה) כי אבות אבותיו התנצרו וכי הוא מבקש לשוב לישראל ממניעים טהורים".
הוא הוסיף: "ההתנגדות למהלכים אלו מזכה את העומדים איתן מול המהלך הזה בקריאות גנאי על 'גזענות'. בפועל, הרשויות משתפות פעולה במהלך המנוגד לא רק לחוק השבות אלא להחלטות ממשלה מפורשות. שליחת משלחת למחנות הממתינים באתיופיה בחודש יולי כשאף לפי טענת הסוכנות בחודש יוני לא יוותרו זכאים באתיופיה, הינו למעשה הודעה בכך שסיפור העלייה הלא יהודית מאתיפיה ימשיך לשכפל עצמו בכסות משרדי הממשלה והפקידות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה