בעולם

משטר בדיקות סמים חדש יושק בפסטיבלים

אירלנד פועלת כדי להשיק פיילוט בדיקות חדש בפסטיבלים שמתקיימים במדינה, עקב החשש מהתרחבות התופעה לכיוון של שימוש בסוגים רבים של יותר סמים. כך זה הולך להיראות
מערכת ice | 
הופעה (צילום unsplash)
יש מדינות בעולם שממש לא מוכנות לקבל את תופעת השימוש בסמים בפסטיבלים ואירועים חברתיים שונים. אחת מהן היא אירלנד שכעת פועלת כדי להשיק פיילוט בדיקות חדש בפסטיבלים שמתקיימים במדינה, עקב החשש מהתרחבות התופעה לכיוון של שימוש בסוגים רבים של יותר סמים.
לפי RTE, הפיילוט החל עם ניסוי חד פעמי בפסטיבל שנערך במדינה בחודש ספטמבר האחרון ובקרוב הוא יושק גם בפסטיבלים שיתקיימו בעונות הקיץ ואפילו בפסטיבל מולינגר שייערך בסוף השבוע הזה. פרופ' אימון קינן שוחח עם גוף תקשורת אירי וסיפר כי הסמים שנמצאים בפסטיבלים הללו הופכים יותר מסוכנים וחזקים. 
הפיילוט החדש הוא חלק מקמפיין מאבק של המדינה נגד מכירת סמים ובפרט נגד הבאתם לפסטיבלים המוניים. בניסיון הראשון שנעשה בספטמבר נמצאו כדורי MDMA, אבקות, קריסטלים וסם חדש מסוג 3-CMC. כמו כן, ישנה עלייה בשימוש של קנאביס בצורות שונות.
בפועל לא ברור בדיוק איך הפיילוט עובד והנושא לא פורט יותר מדי, כנראה כדי שאנשים לא יזהו אותו בעת ההגעה. השתמע כי הנוכחים יכולים באופן אנונימי להגיש לבדיקה את הסמים שבידם או שהם מתבקשים להביא אותם לבדיקה בלי שהם יודעים שזו בכלל בדיקת סמים. פרופ' קינן הבהיר בריאיון כי האנשים שימסרו את הסמים לא נמצאים כלל תחת סכנת מעצר.
בניסוי הראשון הצליחו לאסוף דגימות של 46 סוגי סמים שונים והדבר מסייע לרשויות לבנות תמונה מלאה יותר של המגמה המחמירה בתחום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה