בעולם

הבחירות יוצאות לדרך: האזרחים הטורקים ינהרו לקלפיות?

הבוקר נפתחו מוקדי ההצבעה בטורקיה והעם עתיד להחליט אם הנשיא ארדואן ימשיך לכהן בתפקידו לאחר שני עשורים או שיתמנה מחליף מודרני יותר בשם כאמל קיליצ'דראולו
מערכת ice | 
אינפלציה בטורקיה (צילום ויקיפדיה, shutterstock, freepik)
הבוקר (ראשון) נפתחו מוקדי ההצבעה בטורקיה בבחירות שעשויות להיגמר במהפך דרמטי. 61 מיליון אזרחים עתידים להחליט אם הנשיא ארדואן ישמור על תואר הנשיא או שמה יוחלף לאחר שני עשורים על ידי המתחרה, כאמל קיליצ'דראולו.
הבחירות במדינה מגיעות בצל משבר כלכלי חמור וכמובן חודשים ספורים לאחר רעידת האדמה הקשה שהביאה למותם על עשרות אלפים. כמו כן, הלחץ על ארדואן בעת זו הוא כבד ביותר, היות שלאחר השנים הראשונות בשלטון, בהן הוא מינף את המדינה בצורה כלכלית מרשימה, הוא פנה דווקא להעברת חקיקה שלכאורה שחקה את האופי הדמוקרטי של טורקיה.
כמו כן, בעת זו לא ידוע מה היקף האזרחים שצפויים בפועל להצביע. למשל, לפי מעריב, המחוזות בהם תומכים בארדואן ומפלגתו הם גם האזורים בהם התרחשה הרעידה והשיקום שם לא הושלם. לכן, רבים צפויים לא להגיע להצביע. מנגד, אזרחים רבים שלא גרים על אדמת המדינה כבר החלו להצביע מרחוק בהמוניהם.
מי שעומד נגד ארדואן הוא כאמור כאמל קיליצ'דראולו שמזוהה עם חילון המדינה ולו גישה מודרנית יותר. במצע הבחירות שלו הבטיח שיבטל חקיקות רבות שהעביר ארדואן במהלך כהונתו, לשם השבת הדמוקרטיה. למרות זאת, ליבו של האזרח בימים אלו נטויה יותר לבעיה הכלכלית וכלפי המועמד שלדעתו יצליח לשקם את טורקיה מבחינה זו וגם מנזקי רעידת האדמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה