בעולם

ארה"ב ובריטניה בעקבות אברמוביץ': מה מסתיר האוליגרך בקפריסין?

משרדי החוץ של ארצות הברית ובריטניה הוסיפו לרשימה השחורה משתפי פעולה עם אוליגרכים רוסיים, ביניהם שני קפריסאים שמסייעים להסתרת נכסים של רומן אברמוביץ' בקפריסין
מערכת ice |  1
רומן אברמוביץ' (צילום יוטיוב/ BBC News)
בריטניה וארה"ב כיוונו ביום רביעי סנקציות חדשות נגד האוליגרך הרוסי אלישר אוסמנוב ו"מתקנים פיננסיים" בקפריסין, שלכאורה מסתירים את נכסיו, כמו גם את אלו של המיליארדר הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ'.
שתי המדינות יחד הוסיפו עשרות דמויות וחברות הקשורות לאוליגרכים ברשימות השחורות הפיננסיות שלהן, במאמץ מתמשך לצמצם את פעילותם של דמויות חזקות שהואשמו בתמיכה בממשלתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובמלחמה באוקראינה.
במקביל, וושינגטון הטילה סנקציות על חברות בהונג קונג, טורקיה ואיחוד האמירויות, שלדבריה מוכרות מל"טים ואלקטרוניקה, כולל מוליכים למחצה מתוצרת ארה"ב, למגזר הביטחוני של רוסיה.
"אנחנו סוגרים את הרשת על האליטה הרוסית ואלו שמנסים לעזור להם להסתיר את כספם למלחמה", אמר שר החוץ הבריטי קלברלי בהצהרה, ונשבע ש"לא תהיה אפשרות להסתתר".

הסנקציות של בריטניה וארה"ב הצביעו על USM Holding וחברות מפתח ומנהלים אחרים ברשת של אוסמנוב, איל הברזל והפלדה יליד אוזבקיסטן, השולט ב-Metaloinvest וששוויו מוערך על ידי בלומברג ב-18.7 מיליארד דולר.
משרד האוצר האמריקני אמר כי אוסמנוב מקורב לפוטין ולדמיטרי מדבדב, נשיא רוסיה לשעבר וכיום סגן יו"ר מועצת הביטחון הרוסית. בשנה שעברה פשטו הרשויות בגרמניה על כמה מנכסיו בגין העלמת מס לכאורה, ולפי הדיווחים תפסו את המגה-יאכטה שלו, דילבר.
לאוסמנוב יש "רשת רחבה של עסקים במקלטים פיננסיים" כולל בקפריסין שבה הוא משתמש, בסיוע בני משפחה, כדי להעביר כסף שעלול לעקוף סנקציות, לפי משרד האוצר האמריקאי.
משרד החוץ של בריטניה (FDCO) הטיל סנקציות על "המאפשרים" הקפריסאיים דמטריס יואנידס וכריסטודולוס ואסיליאדס, שלכאורה עוזרים לאוסמנוב ולרומן אברמוביץ', לעקוף את השליטה המערבית.
יואנידס יצר "מבני חוף" ששימשו את אברמוביץ' להסתרת נכסים של למעלה מ-760 מיליון ליש"ט לפני שנגזר עליו סנקציות בשנה שעברה, בעוד עורך הדין ואסיליאדס פיתח נאמנויות וחברות חוץ ששימשו את אוסמנוב, אמרה ממשלת ארה"ב.
גופי הסנקציות של ארה"ב ובריטניה הוסיפו גם טייקונים רוסים אחרים ובני משפחותיהם לרשימות השחורות שלהם, כולל אנדריי סקוך, ומיליארדר הטלקום ולדימיר אוטושנקוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה רבה ארצות-הברית ובריטניה
    יהודי 04/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במאבקם מול הדיקטטורה הרוסית בראשות הרודן פוטין וכל מי שתומך בה
    סגור