בעולם

דובאי שוברת שיאי יוקרה: בכמה נמכרו לוחית רישוי ודירה ממותגת?

לאחר שרכשו את כל מה שהם רוצים, עשירי דובאי מרשים לעצמם להשקיע בלוחית רישוי עם מספר מיוחד. וגם: בכמה נמכרה דירת חמישה חדרים ממותגת?
מערכת ice | 
דובאי (צילום Magma Images)
בירת העושר דובאי מכירה היטב גם מכירות ביזאריות שמסמלות יותר מכל את עודף ההון. שתי מכירות שהתקיימו השבוע שוברות שיאים גם במונחים הללו.
לוחית רישוי של שני תווים לרכב שהוצעה על ידי Emirates Auction LLC נמכרה בסכום של 55 מיליון דירהם (15 מיליון דולר), וזכתה בתואר לוחית הרישוי היקרה ביותר בעולם, ע"פ בלומברג. לוחית מספר 'P7' נמכרה במכירה פומבית במלון Four Seasons בג'ומיירה. ההכנסות, שעמדו על קרוב ל-100 מיליון דולר (27 מיליון דולר), יועברו לטובת קמפיין 1 Billion Meals Endowment, יוזמת סיוע מזון עולמית שנוסדה על ידי השליט שייח' מוחמד בן ראשיד.
 
וכבר היו מכירות פומביות הזויות כאלו בדובאי. עוד ב-2008, איש העסקים והמיליארדר סעיד עבדול ג'פור ח'ורי שילם כסף רב עבור מה שנחשב עד אז ללוחית הרישוי היקרה ביותר בכל הזמנים. הוא הוציא סכום עצום של 52.2 מיליון דקה (14.3 מיליון דולר) עבור הלוחית, שהציגה את המספר אחת.
 
אמנם המכירה הזו מתגמדת לעומת הדבר האמיתי בדובאי שהוא נדל"ן. מכירות הנכסים פורחות בדובאי, שהפכה לבירה של מה שנקרא מגורים ממותגים, כאשר קונים זרים ממשיכים לרכוש בתים יוקרתיים במיוחד. השבוע, רוכש הסכים לשלם 203.1 מיליון דירהם (55.3 מיליון דולר) עבור דירה בת חמישה חדרי שינה ממותגת בפרויקט עתידי בעיר קאראט. לפי 14,000 דירהם למ"ר, זה המחיר הגבוה ביותר ששולם עבור דירה לפני בנייה, לפי Luxhabitat Sotheby's International Realty, מתווכת הנכס.
הרכישה שוברת שיא שנקבע רק בפברואר, כאשר דירת חמישה חדרי שינה נמכרה ב-160.3 מיליון דירהם, או 13,751 דירהם למ"ר, במגדלור בולגרי. המגדל ייבנה על אי מלאכותי בצורת סוס ים.
נדל"ן יוקרה פרח בדובאי ככל שהעשירים התעשרו במהלך מגפת הקורונה וכאשר אוליגרכים רוסים חיפשו מקלט בטוח לכסף לאחר פלישת ארצם לאוקראינה. נדל"ן פריים זינק ב-89% באוקטובר מהשנה הקודמת - התאוששות מהירה משפל שנמשך בין 2014 ל-2020. השוק התחזק כל כך מהר שהוא תפס רבים לא מוכנים. וילות בפרויקט Four Seasons Residences בדובאי, שנמכרו בכ-40 מיליון דירהם ב-2021, לפני בנייה או "לא בתכנון", שוות כעת כ-100 מיליון.
דובאי עקפה לאחרונה את דרום פלורידה והפכה למקום עם הפרויקטים הממותגים ביותר בעולם. ישנם כעת כמעט 50 פרויקטים ממותגים בדובאי, כאשר עוד כמה עשרות הוכרזו ועתידים להיבנות עד 2030, על פי דיווח מ-Savills שיצא השבוע.
בתי המגורים בקאראט מתוכננים לרצועת אדמה בין הנחל למרכז העיר דובאי, שהוא משכנו של בורג' ח'ליפה, עדיין הבניין הגבוה בעולם. קונים תפסו מחצית מ-49 הדירות הזמינות, אמרוLuxhabitat Sotheby's.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה