בעולם

בגלל ציור נגד המלחמה, רוסיה שלחה ילדה לבית יתומים

מאשה מוסקלווה התבקשה על ידי המורה שלה לצייר ציור התומך בחיילים הרוסים באוקראינה, כאשר במקום זאת ציירה את דגל אוקראינה, אישה וילד מותקפים ברקטות, ולצידם הכיתובים "אני נגד מלחמה" ו"תהילה לאוקראינה"
מערכת ice |  1
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ Channel 4 News)
נערה בת 13 ברוסיה נשלחה בכוח לבית יתומים כעונש כעונש על כך שציירה ציור נגד המלחמה באוקראינה. בעקבות כך, אביה נחקר באלימות על ידי שירות הביטחון הפדרלי הרוסי.
על פי הדיווח בדיילי מייל הבריטי, באפריל 2022, מאשה מוסקלווה, מהעיר יפרמוב באזור טולה ברוסיה, התבקשה על ידי המורה שלה לצייר ציור התומך בחיילים הרוסים באוקראינה. במקום זאת, מאשה ציירה דגל אוקראינה, אישה וילד מותקפים ברקטות, ולצידם הכיתובים "אני נגד מלחמה" ו"תהילה לאוקראינה".
המורה של מאשה דיווחה על כך למנהלת, שהזעיקה את המשטרה. אביה של מאשה, אלכסיי, סיפר כי בתו ברחה מהכיתה אחרי שראתה את השוטרים מחכים לה מחוץ לבית הספר. לדבריו, "היא פחדה, והבטחתי לה שאבוא לבית הספר ואחכה לה עד שהשיעורים הסתיימו". אך למחרת, נלקח אביה ונחקר באלימות ומאשה נשלחה לבית יתומים. אלכסיי נמצא כעת במעצר בית, והוא עומד בפני עונש מאסר בגין ההתבטאות של בתו נגד המשטר הרוסי.
פעיל זכויות אדם שניסה לעזור למשפחה, סיפר כי לא אפשרו לאלכסיי לתקשר עם שום גורם חיצוני. לדבריו, "הילדה נראתה לאחרונה בתחילת חודש מרץ, כמה ימים לאחר מכן העברתי לה את הטלפון כדי שתתקשר אלי, אך לא שמעתי ממנה".
כלי תקשורת עצמאיים ברוסיה מסרו כי 544 ילדים נכלאו בדרכים שונות על ידי הרשויות ברוסיה בעקבות התבטאויות נגד המלחמה, וכי עשרות מורים גם פוטרו ממקומות העבודה שלהם לאחר שנחשדו כי הביעו התנגדות להמשך המלחמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה זה השטויות האלו
    אלק 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחחחח
    סגור