בעולם

כ-130 קבלנים בדרך לכלא: הם האשמים בנזק ברעידת האדמה?

בהוראת רג'יפ טאיפ ארדואן, למעלה מ-130 קבלנים מקומיים נעצרו בחשד לרשלנות שהובילה לקריסה ההמונית של בניינים במהלך רעידת האדמה וכמות המתים הטרגית
מערכת ice | 
רעידת אדמה בטורקיה וסוריה (צילום יוטיוב/ AFP News Agency)
לפני שיש ימים, בשעות הבוקר המוקדמות התרחשה רעידת אדמה חזקה בטורקיה והורגשה גם כאן בארץ. אלפי הרוגים היו ברעידת האדמה הזו וכעת נעשים מאמצים נוספים לאתר לכודים מתחת להריסות מבנים שקרסו, כאשר מספר ההורגים בכל האיזור, גם בסוריה, כבר עלה ליותר מ-30 אלף.
על פי דיווח שמגיע היום (ראשון) מטורקיה, בהוראת רג'יפ טאיפ ארדואן, למעלה מ-130 קבלנים מקומיים נעצרו בחשד לרשלנות שהובילה לקריסה ההמונית של בניינים במהלך רעידת האדמה וכמות המתים הטרגית.
רעידת האדמה התרחשה בארץ בערך ב-3:15 בגובה של 4.7 בסולם ריכטר, בעוד בטורקיה חוזק הרעידה נעמד על 7.8 בסולם. השפעות הרעידה בטורקיה הורגשו בעוצמה גבוהה יותר בסוריה, שם גם כן קרסו מבנים ודווח על כמאה הרוגים ומעל ל-300 פצועים.
הרעידה בארץ הורגשה בחלקים נרחבים ובעיקר באזור המרכז והצפון. בעקבות הרעידה פיקוד העורף פרסם ריענון הנחיות להתנהלות נכונה בעת רעידת אדמה, כאשר ההמלצה העיקרית היא לצאת לשטח פתוח במידת האפשר או לגשת לממ"ד עם חלונות פתוחים או חדר המדרגות.
בעקבות הרעידה בוטלו ועוכבו הטיסות מטורקיה לנתב"ג. יש לציין כי ‏בזמן הרעידה מטוס של אל על שהיה שניות מנחיתה ביטל נחיתה והלך סביב, הטייס הודיע לנוסעים בכריזה על הרעידה. המסלול נבדק לוודא שאין סדקים והמטוס נחת בשלום לאחר מספר דקות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה