בעולם

המורל בחזית הרוסית בשפל: זה הפתרון המשונה של פוטין

האבידות הרבות שהצבא הרוסי סופג בחזית האוקראינית פוגע במורל הלוחמים בצורה קשה. בתגובה לכך, בקרמלין מנסים לעודד את הלוחמים - אז הם שלחו להם זמרי אופרה 

מערכת ice |  1
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה)
החזית הרוסית סופגת מפלה אחר מפלה ולפי דיווחים, המורל בקרב הלוחמים הרוסיים נמצא בשפל. במטרה לשפר את מצב רוחם של הלוחמים בקרמלין החליטו לשלוח לחזית האוקראינית קרקס מיוחד וזמרי אופרה.
מנגד יש המצדדים במהלך. לפי פרסומים בתקשורת הבריטית, לוחמים רוסיים רבים מתלוננים על מצבם החמור. לפי דו"ח של סוכנות המודיעין הבריטית, עם כל הכבוד לאופרה וקרקס, לא נראה שזה הפתרון הראוי לבעיית "שיעורי נפגעים גבוהים מאוד, מנהיגות לקויה, בעיות שכר, מחסור בציוד ותחמושת וחוסר בהירות לגבי מטרת המלחמה", כך לפי משרד ההגנה הבריטי.
אם לא די בכך יש הטוענים כי מדובר במהלך שעשוי רק להשפיע לרעה על הלוחמים. כמו כן המהלך עורר ביקורת רבה גם בקרב הרוסים. לשיטתם הבאת זמרי האופרה שזורה בתפיסה של החזרת עידן ברית המועצות של חינוך פוליטי אידיאולוגי.
בנוסף לכך, התמיכה במלחמה ירדה לאחרונה ל-30% ברחבי רוסיה, על פי סקרים בקרמלין והן על פי סקרים עצמאיים, כאשר הסנקציות הכלכליות הכו את המדינה והדברים על מספר ההרוגים הגואים התגנבו לדיון הלאומי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כאשר אין מוטיבציה..מניע..אין ניצחון !! זה בדיוק הפוך
    רני 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאוקראינה שנלחמת על הבית שלה..ומקבלת סיוע מסיבי מהמערב !!
    סגור