בעולם

חברת התעופה מענישה את המנכ"ל: מקצצת 9.26 מיליון מפיצויי הפיטורים שלו

חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס הודיעה למשקיעיה על הקטנת חבילת הפרישה של המנכ"ל היוצא שלה אלן ג'ויס, שעמדה על 21.4 מיליון דולר אוסטרלי. התשלום יקטן ביותר מ-40%. החברה הודיעה שתקטין בשליש את ההטבות לטווח הקצר של המנהלים הבכירים 
מערכת ice | 
חברת תעופה (צילום freepik)
סדרה של שערוריות ותביעות משפטיות עלו לחברת התעופה האוסטרלית קוואנטס ביוקר: לא רק שהחברה נגררה להליכים משפטיים יקרים, היא גם התמודדה עם סערה ציבורית על מחירי הכרטיסים, עיכובים המוניים, ביטולים והיחס לעובדים.
בשנה שעברה הפסידה החברה בתביעה בגין פיטורי עובדים בתקופת הקורונה; במאי השנה החברה הסכימה לשלם 120 מיליון דולר אוסטרלי להסדרת תביעה בגין ביטול אלפי כרטיסי טיסה.
ועדת בדיקה פנימית בנושא מצאה כי "האירועים פגעו בקוואנטס ובמוניטין שלה וגרמו נזק ניכר ליחסים עם לקוחות, עובדים וגורמים אחרים" .עוד העלתה הבדיקה כי "נעשו טעויות על ידי הדירקטוריון וההנהלה".
אלן ג'ויס, שניהל את קוואנטס במשך 15 שנה, הוביל את החברה לצלוח את המשבר הכלכלי של 2008, מגפת הקורונה ועלויות שיא בדלק. "מצנח הזהב" שלו עמד על 21.4 מיליון דולר אוסטרלי. לאור התגובה הציבורית החריפה לאחר עזיבתו בספטמבר שעבר וממצאי הוועדה הפנימית, הודיעה החברה כי סכום זה יקוצץ ב-40%. בנוסף, גם ההטבות שהחברה מחלקת למנהליה יקוצצו ב-30%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה