בעולם

בשבוע של פתיחת האולימפיאדה: פיגוע דקירה במונית וכוננות שיא בפריז

שלושה ימים לפתיחת האולימפיאדה והכוננות הביטחונית אל מול התרחישים והאיומים בשיאה: פיגוע דקירה בצרפת כאשר מחבל מוסלמי דקר נהג מונית מקומי: ״למען חמאס״ ונעצר סמוך לפריז
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
אחרי שבשבוע האחרון, נדקר שוטר בשאנז אליזה שבפריז, וחייל הותקף בתחנת רכבת מקומית כעת מדווח על פיגוע בפריז ימים לפני שריקת הפתיחה. תקריות אלו והחשש מפיגועים נוסח דאע״ש, יוביל למראות תדירים של שוטרים וחיילים מתהלכים ברחובות פריז לכל אורך האולימפיאדה.
ביום שישי הקרוב יתקיים טקס הפתיחה החגיגי והמרגש של המשחקים האולימפיים בפריז. במקום להתעסק בערכים האולימפיים, בספורט ובבירת פריז הפסטורלית הציבור הישראלי מתעסק, מן הסתם, בנושאים חשובים יותר – גם בהתייחס לאירוע הספורט הגדול בעולם.
בסוף השבוע האחרון נעצר אדם באיבלין, פרבר של פריז, אחרי שדקה נהג מונית מקומי ״למען חמאס ולמען עזה״. הדוקר, שמוכר לרשויות כמי שעבר תהליך של ״הקצנה״ בתקופה האחרונה, איננו היחיד.
טבח שבעה באוקטובר, המלחמה בעזה והשינויים שעברו על אירופה בעשור האחרון – מאז גל ההגירה של 2015 – הובילו לגל אנטישמיות חסר תקדים ביבשת ולאיומים רבים המופנים כלפי יהודים וישראלים המסתובבים על אדמתה.
הדבר לא שונה לקראת המשחקים האולימפיים בפריז: המשלחת הישראלית תזכה לאבטחה 24/7, על ידי כוחות ביטחון מיוחדים ישראלים וצרפתיים, כשגם בוועד האוליפי הבינלאומי הודו כי רמת האיומים נגד המשלחת שלנו ״גבוהה״ ממשלחות אחרות. כזכור, מספר ספורטאים ישראלים קיבלו בימים האחרונים איומים ישירים לטלפונים הניידים שלהם.אלא שלצד ההיערכות החריגה – שתכלול עשרות אלפי שוטרים וחיילים מ-40 מדינות שיפטרלו ברחובות פריז – כמו גם שימוש באמצעים מיוחדים כמו בינה מלאכותית, מטוסים ומערכות מתקדמות – היו כבר אירועי טרור על אדמת צרפת בימים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה