בעולם

שיין מואשמים בהתעללות: אלו תנאי העבודה הקיצוניים שנחשפו

אתר קניות הבגדים המוכר "שיין" מואשמים בהתעללות בעובדים כשנחשפו תנאי העבודה הקיצוניים במקום: מכריחים את העובדים לעבוד 75 שעות בשבוע. העובדים נדרשים להגיע לעבוד בין 6 ל-7 משמרות בשבוע, כשכל משמרת היא לפחות 12 שעות

מערכת ice | 
Shein (צילום shutterstock)
על פי אתר BBC, עובדים של חלק מהספקים של ענקית האופנה המהירה הסינית "שיין", עדיין עובדים 75 שעות בשבוע, למרות שהחברה הבטיחה לשפר את תנאיה, לאחר שהשעות הבזויות נחשפו.
חקירה חדשה של קבוצת ההסברה השוויצרית "Public Eye", עקבה אחרי הדו''ח של שיין לשנת 2021, בו נמצא שמספר צוותים בשישה אתרים של החברה חרגו בקיצוניות בדיווח השעות הנוספות של העובדים. לטענתם, הם ראיינו 13 עובדים משישה מפעלים שונים של שיין בסין לצורך חקירה, כשהמילים "שעות נוספות" היו חלק נפוץ מתנאי העבודה עבורם.
לאחר חשיפת הדו''ח, שיין הגיבו ל-BBC ואמרו: "כי הם עובדים קשים כדי לטפל בעניינים שהועלו בדו''ח והם עושים התקדמות משמעותית בשיפור התנאים". כמו כן, חשוב לציין כי האתר צבר תאוצה רבה מאז תחילת מגפת הקורונה.
הנוסחה של שיין, להציע מגוון רחב של בגדים זולים, אשר מגובים בקמפיינים באינסטגרם, טיקטוק ובשאר הפלטפורמות, הפכה אותה לאחת מקמעונאיות האופנה הגדולות בעולם. עם זאת, עובד שעבד במכונות תפירה של ענקית האופנה במשך 20 שנה אמר: "אני עובד כל יום מ-8 בבוקר עד 22:00 בלילה ולוקח יום חופש אחד אחת לחודש".
בנוסף, עוד מרואיינים, בני 23 עד 60 אמרו שהם עובדים 12 שעות ביום בממוצע, שלא כוללות הפסקות צהריים או ארוחת ערב. עוד אמרו כי הם עובדים שישה עד שבעה ימים בשבוע, כשקוד ההתנהגות של שיין לספקיה קובע שאסור לעובדים לעלות מעל 60 שעות שבועיות, כולל שעות נוספות.
 
בתגובתה לדו''ח שיין ענו: "כי שעות העבודה הארוכות הן אתגר משותף, שמותגים, יצרנים וספקים חייבים לעבוד יחד כדי להתמודד איתו. שיין מצידה, מחויבת למלא את חלקה כדי לשפר את תנאי העובדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה