בעולם

טורקיה מחריפה צעדים: זה המהלך הדרמטי שנקטה נגד ישראל

טורקיה ממשיכה במגמה שהציגה מאז פרוץ המלחמה, כאשר שר החוץ האקאן פידן הודיע כי מדינתו תצטרף לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג, ומסר כי טורקיה תמשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני בכל מצב
מערכת ice | 
ארדואן (צילום pixabay, shutterstock)
אין זה סוד כי טורקיה נקטה צד ברור לטובת חמאס עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, אך נראה כי כעת החליטה להעלות הילוך. אתמול (רביעי) שר החוץ הטורקי האקאן פידן הודיע כי מדינתו תצטרף לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג. "הצגנו את תוצאות ההערכות שלנו בפני נשיאנו, ובהתאם להחלטה המדינית שהתקבלה, ברצוני להודיע כי החלטנו להתערב בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל", אמר.
שר החוץ מסר כי טורקיה תמשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני בכל מצב, והסביר כי הם ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה עם מדנות נוספות בכך שהן יצטרפו לתביעה נגד ישראל. נזכיר כי התביעה שהוגשה נגד דרום אפריקה בטענה שישראל מבצעת רצח עם, הובילה לכמה צווי ביניים שעל ישראל לעמוד בהם, אך לא פסקה לעצור את המלחמה.
 
אתמול (רביעי) נשיא קולומביה גוסטבו פטרו, הודיע כי מדינתו תנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל בשל אירועי מלחמת חרבות ברזל. בנאומו הוא תקף באופן נחרץ את ישראל, וטען כי זו מבצעת "ג'נוסייד'" בתושבים הפלסטיניים ברצועת עזה. מדובר במדינה השנייה באמריקה הלטינית שבחרה לנקוט בצעד שכזה מאז פרוץ המלחמה, כאשר הראשונה הייתה בוליביה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה