בעולם

גזענות בניו יורק תועדה כשפרופ' ישראלי נחסם בכניסה לאוניברסיטה: "בושה"

פרופ' שי דוידאי, נחסם בכניסה לאוניברסיטה היוקרתית בה מלמד, בשעה שמפגינים פרו פלסטינים חסמו את השער: "כמו גרמניה בשנות ה-30"

מערכת ice |  1
הפגנות פרו-פלסטיניות בקמפוסים בארצות הברית (צילום יוטיוב/ Al Jazeera English)
אוניברסיטת קולומביה שבניו יורק תחת מתקפת גינויים ברשת, כשסרטון בזוי שהופץ היום (שלישי), מראה עצימות עניינים מהפגנה פרו פלסטינית במקום, בזמן שמרצה ישראלי ותומכיו שהניפו דגל ישראל נחסמו בכניסה. על פי ווינט, זו אינה הפעם הראשונה שמקרה כזה קורה, מאז ה-7 באוקטובר, האוניברסיטה הפכה למוקד סערות גזעניות מההפגנות האנטי ישראליות בארצות הברית.
בסרטון המדובר, נצפה פרופ' שי דוידאי, שהוביל הפגנה פרו ישראלית שתעמוד מנגד ההפגנה הפרו פלסטינית. כאמור, דוידאי הגיע עם חברים נוספים כי למחות על מתחם האוהלים שהקימו בכניסה לאוניברסיטה.
 
כמו כן, דוידאי התעמת עם מנהל התפעול הראשי של האוניברסיטה, קאס הולוויי, כשזעם כי השביתו את כרטיס העובד שלו, למנוע ממנו גישה למקום. הפעילים הפרו פלסטינים עמדו איתן מאחוריו וצעקו: "תנו לו להיכנס, בושה!".
 
בנוסף, דוידאי, מרצה לפסיכולוגיה חברתית בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטה המדוברת, בא לביקורת על השבתת כרטיסו: "כמו בגרמניה בשנות ה-30, הם מוכנים להשתמש במוח של היהודים, אבל לא לתת ליהודים להיכנס".
 
עוד פרסם המרצה ציוץ ברשת החברתית x, טוויטר לשעבר, נגד התנהלות קצין התפעול של קולומביה: "אני עדיין מנסה להבין איך יכולת פשוט לעמוד שם, להביט לי בעיניים ולא לתת לי להיכנס לקאמפוס. סירבת להכניס את הקול הבולט ביותר של הסטודנטים ואנשי הצוות היהודים והישראלים בקולומביה".
 
עוד כתב להולווי: "אתה האדם שאמור לעשות את השיחה הזו. זה מפחיד מאוד, אבל לפחד זה לא תירוץ לא לעשות את הדבר הנכון. לפחד זה לא תירוץ לבחור באספסוף פרו חמאסי ובקריאות האלימות שלהם – על פני פרופ' יהודי שמאמין בדו-קיום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דרך
    סוזי 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההפגנות האנטי ישראליות גורמים ליהודים רבים שכבר שכחו שהם יהודים, להתעורר ולחשוב מי הם. אולי כדאי להעביר את מפגיני קפלן לאיים סקוואר בניו יורק כדי שירגישו אנטישמיות מהי ואז יתחילו חשב מסלול מחדש..
    סגור