בעולם

מנכ"ל משרד התפוצות: "אנו מנטרים איומים כלפי יהודים ומעדכנים את הרשויות"

מנכ"ל משרד התפוצות אבי כהן סקלי חושף בריאיון ל-ice: "המשרד מנטר באמצעות מערכת טכנולוגית איומים כלפי יהודים ברשתות חברתיות ומעביר את ההתראות לרשויות בחו"ל" 
דוד זולדן |  1
מנכ"ל משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות אבי כהן סקלי (צילום Jerusalem Post)
על רקע העלייה בגלי האנטישמיות העולמית, מנכ"ל משרד התפוצות אבי כהן סקלי חושף בריאיון ל-ice על השימוש באמצעים טכנולוגים במלחמה נגד האנטישמיות: "לא פעם ולא פעמיים זה הציל חיים. המשרד גם פועל אל מול הפלטפורמות לשינוי הרגולציה בתחום ההסתה ברשת".
בשבוע שעבר ציין משרד התפוצות בהובלת השר עמיחי שיקלי את שבוע התפוצות שמטרתו להעמיק את החיבור של החברה הישראלית ליהודי התפוצות. השנה השבוע התקיים בסימן הוקרה ליהודי התפוצות והמשרד אף קיים אירוע הצדעה ליהודים ברחבי העולם על תרומתם למדינת ישראל אשר שודר במאות קהילות יהודיות בעולם.
לכבוד השבוע הפיק משרד התפוצות בשיתוף מנהלת עמ"י דו"ח תרומות של יהודי התפוצות. מהדו"ח עולה כי יהודי התפוצות תרמו אז ה-7 באוקטובר כ-6 מיליארד שקלים למדינת ישראל, בין השאר לשיקום יישובי בעוטף, לשירותי רפואה וחירום ולתחום החינוך. כ-60,000 מתנדבים מקרב יהודי התפוצות הגיעו להתנדב בארץ בחקלאות ובאריזת סלי מזון, כל זה על רקע גל אנטישמיות חסר תקדים ששוטף את העולם.
איך אתם מתמודדים מול גל עכור של אנטישמיות ומה המסר שלכם ליהודי התפוצות? 
"ההתמודדות עם האנטישמיות הגואה ברחבי המדינות בעולם, היא משימה לאומית אשר משפיעה ישירות על בטחון הקהילות היהודיות באופן פיזי ונפשי". 
כלומר:
"יש לומר באופן ברור, האחריות וההגנה על היהודים ברחבי העולם היא קודם כל באחריות המדינות שהיהודים הן אזרחיהם. אנו נמצאים בקשר שוטף עם הממשלות השונות ובעלי התפקידים הרלוונטיים לצורך כך. כחלק מזה אנו מבצעים הכשרות לכוחות הביטחון המקומיים כדי שיהיו ערוכים באופן מיטבי להתמודדות עם תקיפות על רקע אנטישמי ובנוסף אנו חולקים מידעים מהרשת הגלויה ומעבירים לגורמי אכיפה ברחבי העולם". 
 
אילו כלים אתם מעניקים לקהילה היהודית?
"אנו פועלים לחיזוק החוסן של הקהילות ברחבי העולם, מעניקים להם כלים לעמוד מול הגל האנטישמי הן ברמת הביטחון האישי והן ברמת הקהילה. בנוסף, אנחנו מתמקדים באופן מיוחד בסיוע לצוותי הוראה ותלמידים בבתי הספר היהודיים אשר חווים את האנטישמיות גם בבתי הספר וגם ברחובות. התלמידים היהודיים חשופים להמון אנטישמיות ובמקביל חווים קושי רב על רקע המלחמה. כמו כן, הפקנו מהדורת חדשות בשפות שונות עבור בני נוער, בנינו מאות מערכי שיעור לבתי ספר, קיימנו וממשיכים לקיים פעילויות מגוונות שמעצימות את הילדים ואת הוריהם ואת צוותי ההוראה".
האם השביעי באוקטובר חיבר את הישראלים עם יהדות העולם?
"אין בכלל ספק. המחקר החדש שלנו מראה שמאז ה-7 באוקטובר הגיעו ארצה 60,000 מתנדבים. משרד התפוצות סיוע מתנדבים לארץ והבאת משלחות סולידריות רבות. היה לזה ביקוש עצום. סטודנטים, תלמידי תיכונים, גברים, נשים, קבוצות ואימהות הגיעו לעוטף, שמעו את הסיפורים, חיזקו את משפחות המפונים, התנדבו וסייעו ברבדים כלכליים ואחרים. אנחנו עדים להתגייסות יוצאת מן הכלל של יהודי התפוצות מהרגעים הראשונים של המלחמה. מדד התפוצות שיצא השבוע מראה שגם הישראלים חשים קרבה גדולה יותר ליהודי התפוצות ומרגישים את חיבורו של העם היהודי סביב הגלובוס כולו". 
פותחה אפליקציה שתציל ישראלים מאירועי אנטישמיות ומהפגנות פרו-פלשתיניות בחו"ל. כיצד אתם מגייסים את הטכנולוגיה למאבק באנטישמיות?
"המשרד מנטר באמצעות מערכת טכנולוגית איומים כלפי יהודים ברשתות חברתיות ומעביר את ההתראות לרשויות בחו"ל לקהילות היהודיות. לא פעם ולא פעמיים זה הציל חיים. המשרד גם פועל אל מול הפלטפורמות לשינוי הרגולציה בתחום ההסתה ברשת. כמו כן, המשרד תמך ביוזמות טכנולוגיות שונות שכל עניינם בניית יכולות להתמודדות עם תופעת האנטישמיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המקום של היהודים בארץ ישראל (ל"ת)
    אחד 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור