רכילות עסקית

משבר האנרגיה כבר כאן: המפעלים מודיעים על הפסקת הייצור

מחירי הגז מתחילים לעלות, הגז הרוסי כבר לא מגיע ומפעלים ברחבי גרמניה מודיעים על הפסקת הפעילות עד להודעה חדשה
מערכת ice |  1
עליה באנרגיה ירוקה (צילום freepik edit ice)
כצפוי המלחמה באוקראינה מתחילה להשפיע על השווקים השונים באירופה ומפעלים רבים וגדולים בגרמניה נאלצים להפסיק את הייצור באופן חלקי ואפילו מלא, מהסיבה הפשוטה שמחירי הגז עלו במאות אחוזים.
מדובר בחברות העוסקות בתחומים הקשורים בייצור מתכות, זכוכית, חומרים כימיים, ועוד אשר לרוב נחשבות כזוללות גדולות של אנרגיה. בהתאם לכך הן הסתמכו עד כה על גז רוסי זול שהגיע באמצעות צינור הגז "נורד-סטרים 1" שכעת פסק לחלוטין מלהגיע עקב סנקציות.
 
שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק עדכן כי מדובר בדבר מדאיג ביותר, למרות שמדובר על הפחתה בצריכת הגז המדינה. בפועל מדובר בזעזוע גדול עבור התעשיות השונות, אך אין להן היכולת להתארגן מחדש. כתוצאה מכך, הוא מוסיף ואומר, המדינה איבדה את היתרון התחרותי שלה ולא סביר כי הוא גם יחזור בקרוב, אם בכלל.
 
הצרכנים הגרמנים מוגנים לעת עתה מן עליית המחירים החדה, במידה מסוימת, והמדינה אסרה על העלאת מחירים בקרב יצרנים ספציפיים, אך הדבר לא נכון בנוגע למחירי שמשלמת התעשייה עצמה שהמשיכה וממשיכה לשלם מחירים מופרזים, ללא הפחתה.
 
ישנן סברות כי הפסקת הפעילות של החברות יביא לכדי מיתון חריף וכעת נודע כי הגז הרוסי יזרום במידה מופחתת לאיטליה ולצרפת כלל לא. הממשלה הגרמנית עושה מאמצים לגבש תכניות התמודדות ובעוד שבארה"ב מפחיתים שימוש בחשמל עקב גלי חום ובעיות אקלים, בגרמניה מייעצים לאזרחים לעשות את אותו הדבר – אך מסיבות שונות ומדאיגות באותה המידה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גרמנים וגז. ....
    חיים 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שילמו. עודועוד
    סגור