השוק

ניר ברקת מבקש מנציב שירות המדינה להדיח את מנהלת רשות התחרות

ברקת ניסה כבר לפני המלחמה להדיח את מנהלת רשות התחרות אולם המלחמה עצרה את התהליך; ברקת מאשים את מיכל כהן בחידלון של הרשות שאינה נלחמת לטענתו ביוקר המחיה
ניצן כהן |  2
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
שר הכלכלה ניר ברקת מצא את האשמים ביוקר המחיה בישראל. ברקת פנה לנציבות שירות המדינה בבקשה להתחיל בהליך הדחה של מיכל כהן, מנהלת רשות התחרות. בהודעה שפרסם שר הכלכלה ברקת נכתב כי "שר הכלכלה ניר ברקת הגיש לנציבות שירות המדינה את מסמך ההדחה של הממונה על התחרות בשל החידלון של רשות התחרות".
שר הכלכלה ניר ברקת: ״בזמן שהמונופולים מעלים מחירים ועושקים את הציבור, רשות התחרות שמחזיקה בסמכויות לטפל בחוסר התחרות במשק לא עושה דבר. לצערי, רשות התחרות נמצאת בתת תפקוד ואת המחיר משלם הציבור בסופרים.

"רק תחרות אמיתית תוביל להורדת מחירים. על כן אני מתכוון להחליף את הממונה על התחרות ולמנות אדם שלא יחשוש להילחם במונופולים ובקרטלים, ישקם את הרשות הלא מתפקדת ויביא לתחרות אמיתית במשק הריכוזי שלנו״.
יש לציין כי רשות התחרות היא אחד הרגולטורים החלשים בישראל ובכל זאת, להאשים את רשות התחרות ביוקר המחיה בישראל זה מהלך מוזר מעט. רשות התחרות החלה לפני זמן לא רב בבדיקה של שוק המזון ואספה מסמכים אבל בשל העובדה שהפעילות הרשות מורכבת מאוד והיא הולכת למעשה את תפרים דקים מאוד מתוך כוונה לא לפגוע במהלך העסקים התקין של בישראל, הרי שמדובר בתהליך ארוך (יחסית).
באופן עקרוני לא ברור מה רוצה ניר ברקת להשיג בהדחה הזו. סביר להניח שהוא מעוניין במינוי קרוב אליו יותר וככזה פעיל יותר במלחמה ביוקר המחיה. אבל גם כאן צריך להגדיר יותר טוב את הדברים. נראה כי ברקת מבקש לעשות שימוש ברשות התחרות כדי להכריח עסקים להוריד מחירים  ולמעשה לקבוע את מהלך החיים הכלכליים התקין וזה כבר רחוק מאוד מלהיות תחרות חופשית וכן הלאה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ניר מתי תמלא הצהרת הון כנדרש בחוק?
    Yl 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיר אני אפס על מי ניכתב?ניר שר בלי סמכויות כנראה ב הוראת ביבי לא מסוגל לתת לנו האזרחים תגובה הולמת ל עלית מחירים חוץ מ הרבה דיבורים התוצאה אפס כמו בשיר
    סגור
  • 1.
    רשות התחרות מנסה להראות שהיא עושה
    אורח 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו,טז חוסמים את מכירת ישראכרט להראל,זאת אחרי שאישרו לכלל לרכוש את מקס.למה?סתם בירוקרטיה דפוקה שלא באמת עוזרת לאזרח הקטן.
    סגור