השוק

אחרי ההתרסקות הגדולה: מדוע מניית נוקיה מזנקת כעת ב-7%?

ענקית התקשורת נוקיה, הודיעה כי היא תתחיל ברכישה חוזרת של מניות בהיקף של 653 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, זאת לאחר שדיווחה כי הרווח שלה ב-2023 צנח ב-23%
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
ענקית התקשורת נוקיה, הודיעה כי היא תתחיל ברכישה חוזרת של מניות בהיקף של 653 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, זאת לאחר שדיווחה כי הרווח שלה ב-2023 צנח ב-23%, לאחר שדיווחה על רווח שנתי של 5.7 מיליארד דולר.
בעקבות כך, המנייה של החברה זינקה ב-7% במסחר בלונדון הבוקר (חמישי). בנוסף לרווח שצנח, הרווח התפעולי ירד ב-27% בהשוואה לרווח של 846 מיליון דולר אשתקד. מנכ”ל נוקיה, פקה לונדמרק, מסר בהצהרה לתקשורת כי "בשנת 2023 ראינו שינוי משמעותי בהתנהגות הלקוחות שהשפיע על התעשייה שלנו, המונע על ידי הסביבה המאקרו-כלכלית ושיעורי הריבית הגבוהים, יחד עם ירידה במכירות".
על פי תחזיות האנליסטים, הרווח התפעולי של החברה יעמוד בשנת 2024 על כ-2.4 מיליארד, כאשר החברה מעריכה את הרוו התפעולי שלה השנה ב-2.3 מיליארד דולר עד 2.9 מיליארד דולר. החטיבה החזקה ביותר של נוקיה, חטיבת תשתיות הסלולאר, ספגה את המכה הקשה ביותר אחרי שהמכירות שלה ירדו ב-17% לעומת השנה שעברה.
האזהרות של נוקיה לגבי התחזית לשנת 2024 מגיעות לאחר שגם המתחרה שלה אריקסון, דיווחה על ירידה במכירות וברווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2023. אריקסון גם סימנה את 2024 כשנה מאתגרת במיוחד לשוק התקשורת בכלל ולשוק הפלאפונים בפרט, וציינה שלקוחות מצמצמים את ההוצאות ומאטים את ההשקעות בהודו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה