השוק

הפתעה: האינפלציה ירדה בדצמבר ב-0.1%; האם הריביות יחזרו לרדת?

בניגוד לתחזיות המוקדמות הרי שמדד המחירים לצרכן ירד בחודש דצמבר ב-0.1% כשהאינפלציה ב-2023 עמדה על 3%; החשש הוא מפני לחצים אינפלציוניים במהלך השנה הקרובה
ניצן כהן | 
כלכלה (צילום shutterstock)
באופן מפתיע למדיי ירד מדד המחירים לצרכן בחודש דצמבר ב-0.1% והאינפלציה ב-2023 הסתכמה ב-3%. באופן עקרוני היינו שמחים לראות את האינפלציה נכנסת לשליטה וחוזרת ליעד יציבות המחירים אולם בשל העובדה שמדובר בתקופת מלחמה והיעדר משילות קיצוני הרי שאנחנו מדברים על כניסה לבונקרים של הציבור הציבור.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי ירידות מחירים בולטות בחודש דצמבר נרשמו בסעיפי: פירות טריים ותרבות ובידור שירדו ב- 2.2% כל אחד, הלבשה והנעלה שירד ב-1.8% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.7%.

עליות מחירים בולטות בחודש דצמבר נרשמו בסעיפי: ירקות טריים ב-3.2% ודיור שעלה ב-0.3%.
נזכיר כי היום עברה הצעת התקציב מותאם המלחמה בממשלה וכך ראינו קיצוץ של 5% במשרדי הממשלה בעוד תקציב הביטחון מזנק ב-55 מיליארד שקל. יעד הגירעון לשנה הבאה טיפס ל-6.6% כשקונצנזוס ההערכות מדבר על מצב בו הגירעון, לאור התנהלות הממשלה, יגיע ל7% בלי לדבר.
כך או אחרת הירידה במדד דצמבר מאפשרת לבנק ישראל גמישות גדולה יותר כשהוא קובע את המדיניות המוניטרית. נכון לעכשיו הקונצנזוס מדבר על יציבות בריבית בחודשים הקרובים אבל לאור המדד הנמוך, יכולה להיות הפתעה מכיוונו של בנק ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה