השוק

ענף היהלומים בפגיעה קשה: ירידות חדות והפסדים של מיליארדי דולרים

מלחמת "חרבות ברזל" ממשיכה לתת את אותותיה בענפים רבים בישראל, בין היתר בענף היהלומים. על פי הדו"ח הסטטיסטי של משרד הכלכלה והתעשייה, המגמה השלילית על ענף היהלומים ממשיכה להתחזק
מערכת ice |  1
יהלום (צילום אילוסטרציה AI)
על פי הנתונים, במהלך 11 החודשים הראשונים של שנת 2023, נרשמו ירידות משמעותיות בכמה קטגוריות סחר מרכזיות. ראשית, יבוא הנטו של יהלומי הגלם לישראל הסתכם בכ-843 מיליוני דולרים, מדובר בירידה של כ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022.
שנית, ביצוא נטו של יהלומי הגלם, נרשמה צניחה משמעותית, מדובר בסכום שעמד על כ-637 מיליוני דולרים, ירידה של כ-57% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. מלבד זאת, בקטגוריית יבוא היהלומים המלוטשים נטו, נרשמה ירידה של כ-30% לעומת 26% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. על פי הנתונים, הסכום שנקבע ב-11 החודשים הראשונים, עמד על כ-2.07 מיליארדי דולרים.
בנוסף לכך, ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, נרשמה ירידה חדה של כ-3.37 מיליארדי דולרים, מדובר בצניחה של כ-9%. עוד נחשף, כי יבוא היהלומים המלוטשים נטו ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2023, עמד על סך של כ-2.07 מיליארדי דולרים, ירידה של כ- 30% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

בחודש האחרון, יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות הסתכם בכ- 9.5 מיליוני דולרים, שהם כ-40% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בנובמבר. בחודש זה, יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ-10 מיליוני דולרים, שמהווים כ-34% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בנובמבר.
אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה התייחס להשפעות השונות על ענף היהלומים: "המלחמה מצטרפת למגמה השלילית שליוותה את תעשיית היהלומים העולמית מאז תחילת המלחמה באוקראינה. יחד עם זאת, מניתוח שעשינו עולה כי עיקר הנזק מקורו בשבועיים הראשונים לאחר פרוץ המלחמה (בעיקר עקב סוגיות של שינוע הסחורות) ולאחר מכן ניתן לראות כי התעשייה מצאה פתרונות והירידות התמתנו בצורה משמעותית.
מלבד זאת, הוסיף גור כי "כבר בשבוע הראשון למלחמה פרסמנו שורת הקלות רגולטוריות שנועדו לסייע לתעשייה לצלוח את התקופה הקשה. נמשיך לנטר את המצב ולנסות לסייע במקומות הנדרשים לכך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראל כבר לא שחקנית מרכזית בענף
    יהלומן 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש חוסר אמון בישראל בשווקים בעולם
    סגור