השוק

חברת חשמל עצרה את פעולות הגביה; הרווחים צנחו

חברת החשמל סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווחים של 800 מיליון שקל "בלבד"; הירידה ברווחים של חברת החשמל מיוחסת לכניסה של יצרני חשמל פרטיים שמייצרים אנרגיה מאמצעים מתחדשים; דירוג החוב של החברה בבדיקה
ניצן כהן | 
עמודי חשמל (צילום shutterstock)
חברת החשמל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 ברווח של כ-1.6 מיליארדי שקל לעומת רווח של כ-2.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. את הרבעון השלישי של השנה סיימה החברה עם רווח של 800 מיליון שקל לעומת רווח של כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מהדוחות של חברת החשמל עולה כי ייצור החשמל של החברה ירד בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 לעומת התקופה  המקבילה אשתקד בכ-10.2%. הקיטון נובע בעיקרו מכניסת יצרנים פרטיים באנרגיות מתחדשות.

הוצאות ייצור החשמל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכמו בכ-16.5 מיליארדי שקל, בהשוואה לכ-17 מיליארדי שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ירידה של כ3% שנובעת בעיקרה מירידה בעלות צריכת הדלקים.
עוד עולה מנתוני החברה כי כהמשך לפעולות שהיא מבצעת לצורך סיום עידן הייצור בפחם בשנת 2025 וביניהן הסבת יחידות פחמיות לשימוש בגז טבעי, בוצעה בתחילת אוגוסט לראשונה הדלקת אש בגז טבעי ביחידה 1 באתר רוטנברג, אולם בעקבות המלחמה, טרם הושלמו כלל הבדיקות והסבת היחידה טרם הושלמה .
בחברת החשמל אומרים היום כי מלחמת חרבות ברזל, משפיעה על החברה בתחומים רבים אשר טרם ניתן להעריך את השלכותיהן הסופיות על החברה בעיקרן:  החברה נדרשה להצטייד במלאי חרום של פחם וסולר במטרה לשמור על רציפות תפקודית בשל היותה ספק שירות חיוני. החברה השהתה את הליכי הגביה כלפי כלל הלקוחות החייבים כולל אי ניתוק מחשמל של לקוחות חייבים.
עוד החברה השהתה את הליך הפקת חשבוניות לתושבי הישובים שפונו מביתם בשל המלחמה. דרוג האשראי של החברה הוכנס למעקב. החברה קיבלה אישור לבצע את כל הפעולות הדרושות לשם הבטחת אספקת חשמל רציפה בשטחם של מחלקים היסטוריים אשר אינם מסוגלים בעת הזו לבצע זאת בעצמם.
 שלמה ארביב,  יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון חברת החשמל : "חברת החשמל, כחברת אנרגיה לאומית, הוכיחה בכלל ובמלחמה בפרט, משימתיות ונחישות יוצאת דופן בהגעת עובדיה לתקן את נזקי המלחמה ולהחזיר חשמל זמין לתושבים בכלל ולעוטף ולגבול הצפון בפרט.  למלחמה יש ויהיו השלכות על פעילות החברה, אך נכון לעכשיו אני מצדיע ליכולות ולניהול החברה בעת זו, תוך התחשבות בתושבי הישובים והקיבוצים שפונו".  
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "התוצאות מעידות שהשכלנו לצלוח היטב את ההשפעות של מקבץ האירועים החריגים שהיו מנת חלקנו בשנה החולפת, כפי שגם בא לידי ביטוי בהנפקה האחרונה שהייתה מוצלחת ביותר. הדוחות משקפים את פעילותה הענפה והמואצת של חברת החשמל בפיתוח רשת ההולכה הארצית, הפחתת הבירוקרטיה, שיפור ניכר בטיב השירות הגם שהמלאכה מרובה והיד נטוייה. 
"חברת החשמל איבדה 4 מעובדיה במלחמת "חרבות ברזל", ועל אף האובדן הכבד מנשוא, עובדי החברה ממשיכים לטפל בכל הנזקים שנגרמים לרשת החשמל, בדגש על אלו המצויים בעוטף עזה ובגבול הצפון, כחלק מאחריותם הלאומית וחובתם המקצועית לוודא אספקת חשמל שוטפת לכול תושבי המדינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה