השוק

כלכלן יוליוס בר: "הצמיחה בארה"ב צפויה להתמודד עם קשיים"

מרבית כלכלות העולם מתמודדות עם קשיים מאז פרוץ מגפת הקורונה, ולמרות שעבר הרבה זמן מאז, הן מתקשות לחזור למצב שהיה לפני פרוץ המגפה. הכלכלן הראשי של יוליוס בר צופה כלכלת ארה"ב קשיים נוספים בצמיחה
מערכת ice | 
דיוויד קוהל (צילום יוליוס בר)
דייויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר יוליוס בר התייחס לצמיחה הכלכלית בארצות הברית, ועל הקשיים שצפויים לה. על פי הצפי של קוהל והבנק, כלכלת ארה"ב תגדל ב1.3% בלבד בשנת 2024. זאת לעומת גדילה של 2.4% בשנת 2023, כאשר הסיבות לכך, על פי קוהל, נמצאות בהידוק מדיניות האשראי בקרב הבנקים במדינה.
בפתח דבריו אמר קוהל: "הצמיחה הכלכלית בארה"ב צפויה להתמודד עם קשיים כתוצאה מהידוק מדיניות מתן האשראי במחצית הראשונה של 2024. אנו מצפים לשיכוך הדרגתי של הקשיים הללו במחצית השנייה של 2024. הנתונים העדכניים ביותר על תנאי ההלוואות הבנקאיות בארה"ב מצביעים על האטה נוספת בדינמיקת האשראי במחצית הראשונה של 2024, ולאחר מכן צפי להתאוששות."
"תוצאות סקר שנערך בקרב מנהלי הלוואות בכירים בכלכלה האמריקאית מהוות אינדיקטור לצמיחה הכלכלית, שכן הידוק או התרופפות תנאי ההלוואות הבנקאיות הם גורם מכריע לגידול ההלוואות בחודשים הקרובים. הנתונים העדכניים ביותר, המתייחסים לתנאי ההלוואות בסוף הרבעון השלישי, חושפים כי רוב הבנקים ממשיכים להחמיר את מדיניות ההלוואות, אם כי מדובר אמנם ברוב קטן למדי, בעיקר בתחום ההלוואות המסחריות והתעשייתיות". הוסיף.
עוד אמר: "מדיניות ההלוואות בתחומי הנדל"ן והמשכנתאות ממשיכה להתהדק במקביל. תוצאות הסקר מצביעות על האטה בתחום ההלוואות המסחריות והתעשייתיות שיתורגמו להאטה בפעילות הכלכלית וישפיעו בעיקר בששת החודשים הקרובים, למרות האמונה המתפשטת כי הפדרל ריזרב השלים את מחזור העלאת הריבית שלו."
לסיום, אמר קוהל: "מעבר לשישה חודשים, נראה שיחול שיפור מסוים בתנאים אך לא לפני האטה משמעותית בצמיחה. לפיכך, אנו צופים שכלכלת ארה"ב תתרחב ב-1.3% ב-2024, לאחר צמיחה של 2.4% ב-2023".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה