השוק

הדולר ממשיך לזנק בצל המלחמה: הגיע לרמה של 4.08 שקל

בעקבות המלחמה: הדולר ממשיך לזנק בקצב מסחרר ונסחר על 4.08 שקל, עלייה של 6.3% מתחילת המלחמה, כאשר האירו נסחר על 4.30 שקל ורשם זינוק של 5.8% מה-7 באוקטובר
מערכת ice | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
מלחמת "חרבות ברזל" נכנסה היום (חמישי) ליומה ה-20 של לחימה קשה אחרי מתקפת הפתע של חמאס על ישראל בה נרצחו למעלה מ-1,400 ישראלים, בעוד למעלה מ-5,000 נוספים נפצעו ולמעלה מ-220 אנשים נחטפו משטח ישראל לרצועת עזה ומוחזקים כשבויים של ארגון הטרור חמאס.
בעקבות המלחמה הקשה, הכלכלה הישראלית והמט"ח נפגעו קשות, כאשר עוד לפני המלחמה הדולר זינק בעקבות הרפורמה המשפטית, והמלחמה ממש לא תורמת למצב ושולחת את הדולר לגבהים שלא ראינו מזמן.
בתוך כך, הדולר עלה גם היום וכבר נסחר ב-4.08 שקל, שהם למעלה עלייה של 6.3% מתחילת המלחמה. האירו לעומת זאת עלה במעט ונסחר ב-4.30 שקל, ובכך הוא משלים עליה של 5.8% מתחילת המלחמה.
כזכור, אתמול, סמנכ"ל הבנקאות בבנק ONE ZERO, אריק צ'יקוטאי, ערך סקירה של הכלכלה בישראלית בצל מלחמת "חרבות ברזל" והסביר מדוע הדולר מתחזק בימים אלו מול השקל ושהמשמעות של כך היא למעשה  שהשקל נחלש מול הדולר (ומטבעות נוספים) ויכולת הקניה של מי שמחזיק שקלים של מוצרים הנקובים בדולר יורדת ויידרשו יותר שקלים כדי לקנות את אותו מוצר שמחירו נקוב בדולר.
זה יכול להיות שירותים ומוצרים שנרכשים באתרים בחו"ל או מוצרים מיובאים שנרכשים בדולרים ומתומחרים לאחר מכן בשקלים בחנויות וברשתות. החלשות השקל מול מטבעות אחרים משמעותה התייקרות של מחירים ושירותים. בנוסף, עסקים שמקבלים הכנסות בשקלים וההוצאות שלהם בדולרים נפגעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה