השוק

בנק ישראל יוריד את הריבית? זו ההקלה החדשה שנשקלת

בפגישת המשנה לנגיד בנק ישראל, אנדרו אביר, עם החזאים הפיננסיים הוסבר כי מדיניות בנק ישראל מתמקדת בייצוב השווקים ויצירת ודאות מקסימלית למשק ולציבור בעת הזו. הבנק יצא עם כלי ייעודי לייצוב התנודות בשוק המט"ח שתרם לייצוב ורגיעה בשווקים נוספים
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
המשנה לנגיד בנק ישראל, קיים היום מפגש מקצועי עם החזאים הפיננסיים, בהמשך לתדרוך העיתונאים שנערך ובו תיאר את תכנית מכירת המט"ח שהפעיל הבנק לפני מספר ימים.
במפגש הדגיש המשנה לנגיד הוסבר כי מדיניות בנק ישראל מתמקדת בייצוב השווקים ויצירת ודאות מקסימלית למשק ולציבור בעת הזו. הבנק יצא עם כלי ייעודי לייצוב התנודות בשוק המט"ח שתרם לייצוב ורגיעה בשווקים נוספים – ושואף כי יתר כלי המדיניות המוניטרית לא יאתגרו תכלית זו בטווח המיידי. כפי שאמר הנגיד השבוע בנאומו ל-G30 "הסיכון המרכזי לאינפלציה בתשעת החודשים האחרונים, וכעת ביתר שאת, הוא הפיחות של השקל".

במקביל, על-מנת להקל באופן מהותי על נטל התשלומים של משקי הבית והעסקים ולספק ודאות, ב"י קידם מתווה רוחבי לדחיית הלוואות לכלל האוכלוסיה ובפרט לאוכלוסיות שנפגעו, ללא ריבית ועמלות. המתווה מסייע להפחית את "משקולת הריבית" על הציבור בעת הזו, במקביל להקלות נוספות שמקדמת הממשלה למשקי הבית ולעסקים שנפגעו.
בנק ישראל ממשיך לבחון ולנטר כל העת את ההתפתחויות השונות וישתמש בכלי המדיניות המתאימים בעת הצורך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה