השוק

אלון פנקס: "כל הסלמה והרחבה זירתית משפיעה מיידית על השווקים הפיננסים"

אלון פנקס מהדיפלומטיים הישראלים הבולטים מרגיע ואומר בריאיון ל-ice כי: "גירעון זה לא סוף העולם אם ישנה השקעה מחושבת בתשתיות והגנת עורך"

דוד זולדן | 
אלון פנקס (צילום לינקדאין/ אלון פנקס)
אלון פנקס מהדיפלומטיים הישראלים הבולטים מתייחס בריאיון ל-ice לרגעי ההכרעה מול החמאס ובין השאר להשלכות המלחמה בעזה על הכלכלה הישראלית. פנקס דיפלומט ויועץ פוליטי ישראלי אשר שירת כקונסול הכללי של ישראל בניו יורק בשנים 2000–2004, נחשב לדיפלומט עתיר ניסיון אבל גם הוא אופטימיסט זהיר באירוע המכונן הזה. 
האם התרחבות המערכה לזירות נוספות תביא לירידות חדות נוספות בשוק המניות, בשוק איגרות החוב ולעליה נוספת של הדולר מול השקל?
"ללא ספק. כל הסלמה וכל הרחבה זירתית משפיעה מיידית על שווקים פיננסים, מניות, השקעות ושער מטבע".
האם הרחבת הזירה המלחמתית תגדיל באופן ניכר מאוד את הגירעון בתקציב, תפגע קשה בתוצר, תעמיק את ההאטה במשק ותפגע בהכנסות, ברווחים ובתזרים המזומנים של החברות במשק?
"התשובה לזה טמונה ביסוד הזמן: כמה זמן תימשך המלחמה וכמה זמן תארך הסלמה/הרחבה. לגבי הגירעון, ראשית זו פונקציה של הוצאות הממשלה לצרכים קואליציוניים ומגזריים. שנית, גירעון זה לא סוף העולם אם ישנה השקעה מחושבת בתשתיות והגנת עורך. זה כרגע לא קורה".
האם תפיסת עולמך כלפי פתרונות של שלום במזרח התיכון שונה היום מכפי שחשבת לפני המלחמה?
"לא".
כיצד מנהלים כלכלה נכונה בעת מלחמה?
"בשיקול דעת קר, התעלמות ממחויבויות סקטוריאליות שנקבעו לפני וקביעת סדר עדיפויות ענייני וגמיש, כולל הטבות (מס, מענקים, פריסת חובות)"
איזו השפעה תהיה למערכה צבאית על הכלכלה הישראלית?
"מוקדם להעריך ברצינות. יש הבדל בין מערכה צבאית בעזה של שלושה שבועות למערכה של 8 חודשים או, למצער, מערכה ארוכה יותר הכוללת הסלמה מלבנון"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה