השוק

כלכלנים מזהירים: "המדיניות התקציבית - העדפת המגזרים הנאמנים לשלטון"

חוקר בכיר מגיב לפרסום על הבור הצפוי בעקבות ההסכמים הקואליציוניים: "חלק ממדיניות ברורה של משרד האוצר". לטענתם, צפויה פגיעה בתחומי החינוך, הבריאות, התחבורה והרווחה. החשש: "השלכות כלכליות וחברתיות מרחיקות לכת" 
מערכת ice |  1
משרד האוצר (צילום Magma Images)
על רקע הפרסום ב-ice לפיו קיים חשש ממשי במשרד האוצר מפני הבור הצפוי בתקציב המדינה עקב ההסכמים הקואליציוניים, ושעות ספורות לאחר פרסום דוח ה-OECD החריף כנגד ממשלת ישראל, גורמים בכירים מזהירים מהמשך המדיניות הכלכלית של ישראל לאור הקיצוצים הצפויים.
ד"ר מיקי פלד, חוקר בכיר בקרן ברל כצנלסון התייחס הערב (שלישי) לקיצוצים הצפויים בתקציב המדינה על רקע הבור הצפוי, שיעמוד על כ-20 מיליארד, והתייחס לכך שההכנסות ממסים יתקבעו ברמה הנמוכה ב-10% מהתחזית המקורית. "הקיצוצים הצפויים בתקציב המדינה הם חלק ממדיניות ברורה של משרד האוצר", אמר פלד.
"המשרד עדיין שבוי בתפיסות כלכליות שאבד עליהן הכלח, המציבות את הגרעון התקציבי - שגם עתה הינו סביר בוודאי ביחס לעולם -  בסדר עדיפויות גבוה יותר מאשר הרווחה של כלל אזרחי ישראל", הוסיף פלד. "הקיצוצים יפגעו באופן ישיר בחינוך, בבריאות, באכיפת החוק, בתחבורה וברווחה של כולנו".
"הגרעון עצמו אינו הבעיה, אלא הבעיה היא הסיבות לגרעון, ובראשן מדיניות תקציבית שמוכוונת באופן מוצהר להעדפה של המגזרים הנאמנים לשלטון באופן חסר בושה ופגיעה בסולידריות של החברה הישראלית לה השלכות כלכליות וחברתיות מרחיקות לכת. אם הגרעון היה תוצאה של השקעות תומכות צמיחה זה היה גרעון מבורך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין
    מיתר 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה היה עד עכשיו ?
    סגור