השוק

שחקן חדש בשוק החשמל: הסטארטאפ שגייס 20 מיליון דולר

חברת הדיפ-טק Prisma Photonics מגייסת כ-20 מיליון דולר בסבב C בהובלת Insight Partners לניטור תשתיות קריטיות גדולות להפחתת פליטות פחמן. גורמים בחברה מסרו: "אנו שמחים לתמוך בערן ובצוות שלו בעת שהם בונים את עתיד ניהול תשתית האנרגיה"
מערכת ice | 
דר ערן ענבר (צילום יוסי צבקר)
חברתPrisma Photonics  המפתחת טכנולוגיות לניטור מערכות תשתית ארוכות בשילוב AI, מודיעה היום (רביעי) על סבב גיוס C מוצלח, של כ-20 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות הפרטית וההון סיכון העולמית Insight Partners, בהשתתפות קרן הקליימטק Elements הישראלית,  SE Ventures,  Future Energy Venturesזרוע ההשקעות של E.ON, צ'יוני השוויצית ו INcapital הישראלית.
הגיוס יאץי את פריצת החברה לשוק החשמל והאנרגיות המתחדשות העולמי וימשיך לתמוך בצמיחתה המהירה. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של Prisma Photonics מעבר ל-50 מיליון דולר. בין המשקיעים הנוספים של החברה ניתן למנות את חברת החשמל לישראל, נתיבי הגז הטבעי לישראל וקרן i3 Equity Partners.
מערכות החישה באמצעות סיבים של Prisma Photonics מאפשרות למפעילי תשתית להולכת חשמל לנהל את רשתות החשמל שלהם טוב יותר. כך, חברות חשמל יכולות לנצל את כל יכולת הנשיאה החשמלית של הרשת הקיימת על מנת לאפשר חיבור של מקורות אנרגיה מתחדשת נוספים.
כך גם ניתן להן למלא אחר דרישות רגולטוריות העולות במקומות רבים בעולם ובארה"ב בפרט (למשל, הוראה 881 של רגולטור האנרגיה הפדרלי האמריקאי). התראות בזמן אמת על תקלות חשמליות ותנאי מזג אוויר קיצוניים, כמו סופות קרח ושריפות יער, מאפשרות לשמור על יציבות רשת החשמל גם בתנאי אקלים משתנים.
הפתרונות של Prisma Photonics מנטרים תשתיות בשימוש בסיבים האופטיים הקיימים ומכסים מרחקים עצומים, של אלפי קילומטרים, ללא צורך להתקין חיישנים נוספים על התשתית עצמה. התראות ותרחישים מדווחים בזמן אמת במיקום המדויק עד כדי מטרים ספורים.
ד"ר ערן ענבר, מנכ"ל Prisma Photonics, אומר: "עומס ברשת החשמל והקושי לשלב מקורות אנרגיה מתחדשת הפכו לאתגרים דחופים עבור חברות החשמל, כמו לקוחותינו בארץ ובחו"ל, הטכנולוגיה שלנו המשלבת בינה מלאכותית (AI) וחישה בסיבים אופטיים תורמת רבות ליציבות רשת החשמל, וגם מאפשר מדידה דינאמית של מגבלות הרשת, ובכך פותחת את הפוטנציאל המלא של התשתית הקיימת לחיבור מקורות אנרגיה חלופיים. ההשקעה, בהובלת Insight Partners מדגישה את הדחיפות במציאת פתרונות חדשניים המסוגלים לענות על צרכי תשתיות קריטיות הפרושות רחוק".
גאנש בל, מנהל כללי בInsight Partners, אומר: "אנו מזהים את הצורך בתחום צומח במהירות כמו תחום האנרגיה והחשמל, וגם את הפוטנציאל האדיר לפתרונות של Prisma Photonics. השילוב הייחודי של מומחיות בסיבים אופטיים ובאינטליגנציה מלאכותית עונה על כמה מהאתגרים הדחופים ביותר שחברות חשמל מתמודדות איתם היום ואפליקציות הAI  שלהם יכולות לפתור בעיות מהותיות בתשתיות, זהו תחום הגדל במהירות וההשקעה החוזרת שלנו ב Prisma  Photonics היא אסטרטגית וגם חיונית. גורמים בחברה מסרו: "אנו שמחים לתמוך בערן ובצוות שלו בעת שהם בונים את עתיד ניהול תשתית האנרגיה".
 
ניצן אלון, שותף מנהל בElements Venture Capital, אומר: "בעולם המתמודד עם קיימות והיבטיה, קרן  Elements מתמקדת בחברות הזנק המובילות פתרונות מהפכניים במאבק בשינוי האקלים. ההשקעה שלנו בPrisma Photonics  היא מעבר להשקעה כלכלית. זוהי עדות לאמונה שלנו ביכולתם להשפיע באופן משמעותי על התעשייה, ואנו גאים שהם ההשקעה הראשונה הגדולה שלנו."
 
המערכות של Prisma Photonics נותנות מענה לחברות תשתית קריטיות בכל העולם, ביכולת לנטר תשתיות לאורך אלפי קילומטרים ללא התקנת חיישנים נוספים. אלו הן רשתות הולכת חשמל, צינורות גז ונפט, תשתית תת-ימית, תשתיות תחבורה ועוד. המערכות מסייעות לחברות לקבל החלטות תפעוליות בזמן אמת ולסייע להן בהתקדמות למטרות הפחתת פליטות פחמן ושילוב אנרגיות מתחדשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה