השוק

דירוג מניות הבנקים: זו המניה עם התשואה הטובה באוגוסט

מניות הבנקים המשיכו להניב תשואות חיוביות בחודש אוגוסט; המערכת הבנקאית פרסמה החודש את הדו"חות הכספיים לרבעון שני של השנה ובגדול, המצב שלהם לא רע בכלל, יחד עם זאת חוסר הוודאות הפוליטי-מדיני-משפטי-כלכלי פוגע בתשואות 
ניצן כהן | 
בנקים (צילום Magma Images)
מניות הבנקים המשיכו להניב תשואות חיוביות גם בחודש אוגוסט. במהלך החודש פרסמו הבנקים את הדוחות הכספיים שלהם לרבעון השני של השנה ואם אנחנו מתכללים את האירוע, הרי שאנחנו רואים שהמצב של המערכת טוב. הבנקים בישראל יציבים, זהירים ומחלקים דיווידנדים.

אבל צריך להסתכל לרגע גם על הסיכונים וכאן הסיכונים למערכת הבנקאית הולכים וגדלים ככל שחוסר הוודאות המדיני-פוליטי-ביטחוני וכלכלי נמשך. נדגיש כי המערכת הבנקאית יציבה אבל החשש הוא מפני צמצום היקף האשראי שהמערכת מעניקה לציבור, עלייה בכשלי האשראי ובכלל ירידה בהיקפי הצמיחה וזה אומר שהרווחיות של המערכת הולכת ונשחקת.
נמשיך: המערכת הבנקאית הגדילה (משמעותית) את היקפי ההפרשה לחובות מסופקים ברבעון השני של השנה וכאן, אם אנחנו נכנסים לתוך המספרים, אנחנו יכולים להניח, אם כי בזהירות, שחלק משמעותי מהמחיקות האלה יעבור ריקברי במעלה הדרך וזה למעשה יוצר כרית, או סוג של כרית, למערכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה